مهندسان و متخصصان شرکت ایران ترانسفو " ری " به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، تولید و تست موفقیت‌آمیز ترانسفورماتورهای "کوره شار متغیر" با جریان بالا (۲۷ هزار و ۵۰۰ آمپر) شدند.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 18 May 2020

ترانسفورماتور  

مهندسان و متخصصان شرکت ایران ترانسفو " ری " به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، تولید و تست موفقیت‌آمیز ترانسفورماتورهای "کوره شار متغیر" با جریان بالا (۲۷ هزار و ۵۰۰ آمپر) شدند.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ری روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: گروه صنعتی ایران ترانسفو با خودکفایی در طراحی، ساخت و تولید این ترانسفورماتور، برگی دیگر در دفتر افتخارات خود ثبت کرد.

مهندس مهرشاد اسلام‌پناه اظهار داشت: ترانسفورماتورهای کوره شار متغیر با جریان بالا (۲۷ هزار و ۵۰۰ آمپر) به طور گسترده در صنایع ذوب فلزات مختلف، کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران ترانسفو با دستیابی به دانش طراحی و تولید این نوع ترانس‌ها که پیچیدگی خاصی در هماهنگی ولتاژ و جریان بسیار بالا و ‌متغیر دارند، کشور را از واردات آن بی‌نیاز کرد.

اسلام‌پناه با بیان اینکه با تولید این ترانسفورماتور، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود، افزود: کارگران و متخصصان جوان شرکت ایران ترانسفو ری با توکل بر خدا و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق جهش تولید و تکیه بر دانش فنی داخلی خود توانستند گام موثر دیگری در پیشبرد اهداف متعالی کشور و کمک به ارتقای صنعت را رقم بزنند.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ری گفت: توزیع یکسان جریان در هادی‌ها، هارمونیک‌های ولتاژ و جریان، تلفات پراکندگی، تنظیم ولتاژ از نوع مستقیم، بهره‌گیری از سیم‌پیچی پله‌ای به شیوه IL، استفاده از سیم‌پیچی دیسکی موازی و لحاظ کردن تغییرات در توالی ارتباط دیسک‌ها برای توزیع جریان یکنواخت کامل از جمله مواردی است که در طراحی این نوع ترانسفورماتورها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مهم پیش از تولید با نرم‌افزارهای پیشرفته توسط متخصصان داخلی شرکت صنعتی ایران ترانسفو ری، شبیه‌سازی شده بود.

اسلام‌پناه تصریح کرد: با توجه به نیاز ضروری معادن فلزات در کشور و گسترش روزافزون صنایع ذوب فلزات مختلف و نوسازی معادن، تولید ترانسفورماتورهای کوره به عنوان یکی از الزامات اصلی کوره‌های ذوب فلزات، نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف توسعه صنعتی کشور و بی‌نیاز شدن کشور از واردات این دسته از ترانسفورماتورها ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با عمل به منویات رهبر انقلاب در تحقق شعار سال و با اراده کارگران و مهندسان ایران ترانسفو، همت نیز چاشنی تلاش شده و کشور بی‌نیاز از واردات این محصول شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار