بعد از سه ماه تعطیلات کرونایی؛
مراحل پلکانی بازگشایی کتابخانه های عمومی  خراسان رضوی بعد از سه ماه تعطیلی به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از دوشنبه29 اردیبشهت ماه آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 18 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، مراحل پلکانی بازگشایی کتابخانه های عمومی  خراسان رضوی بعد از سه ماه تعطیلی به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از دوشنبه29 اردیبشهت ماه آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت:شیوع گسترده ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال جاری باعث شد خدمات کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز به جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس و سلامت اعضا و کتابداران استان با وقفه همراه شود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در این مدت کتابداران کتابخانه های عمومی از طریق فضای مجازی به ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضا و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی پرداختند و در جهت کمک مردم به استفاده از اوقات فراغت خود در ایام خانه نشینی کرونایی طرحهایی مانند پویش خانواده کتابخوان  و دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را اجرا کردند.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از سه ماه از شیوع بیماری و نشانه هایی از کاهش شیوع بیماری کتابخانه های عمومی نیز با تدوین پروتکل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آماده ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضا می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در این بازگشایی که برمبنای پروتکلهای بهداشتی اجرا می شود کتابخانه های عمومی ابتدا با حضور کتابداران و اجرای پروتکل ها، از جمله نظافت و ضد عفونی کردن و تهیه اقلام بهداشتی و انجام امور عقب افتاده شاداب سازی کتابخانه ها و انجام امور فنی کتابداری و ادامه برنامه های فرهنگی در فضای مجازی مهیای حضور اعضا در کتابخانه می شوند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: مرحله اول بازگشایی با حضور کتابداران در کتابخانه ها از امروز 29 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

کتایون حسینی/تابناک رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار