کد خبر: ۸۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 16 May 2020
تابناک/مرکز خیریه «زندگی خوب» که در انواع کارهای خیر از جمله رسیدگی به وضعیت کودکان کار فعالیت می‌کند در ایام کرونایی نیز در کنار تولید ماسک و گان و هدیه به بیمارستان‌ها با اجرای رزمایش پدافند بهداشتی برای کودکان کار به سلامت آن‌ها اهمیت می‌دهند.
وقتی کودکان کار و سربازان در زندگی خوب فراموش نمی‌شوند

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در سطح کشورمان بسیاری از مردم، گروه‌های جهادی، بسیجیان و مراکز خیریه پای کار آمدند و با دست‌های باسخاوت و قلب‌های مهربان خود حماسه‌ای باشکوه خلق کردند.

جهادگران در ایام کرونا با دستگیری از اقشار کم‌بضاعت و تنگ‌دست جامعه وارد عرصه خدمت به هم‌نوعان خود شده و صحنه‌های زیبایی از فداکاری و  مردانگی به یادگار گذاشتند و روز به روز صف خدمت به هموطنان شلوغ‌تر و پررونق‌تر از روزهای قبل می‌شود.

در این میان برخی گروه‌های جهادی و مراکز خیریه از جهادگران عرصه سلامت که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند غافل نشدند و با انواع اقدامات خود از جمله راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای تهیه ماسک، گان، شیلد و مواد ضدعفونی برای بیمارستان‌ها نقش مهمی در این میدان نبرد ایفا کردند.

مرکز خیریه «زندگی خوب» که سال‌ها در انواع کارهای خیر از جمله رسیدگی به وضعیت کودکان کار فعالیت می‌کند در ایام کرونایی نیز از این قشر بی‌دفاع غافل نشده و اقدامات جهادی متنوعی را شروع کرده و ادامه می‌دهد.

زهرا جهانی مدیر روابط عمومی مرکز خیریه «زندگی خوب» در رابطه با فعالیت‌های این مرکز می‌گوید:  تمرکز ویژه جمعیت زندگی خوب، رسیدگی تخصصی به امور کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند است و حفظ و ارتقای سلامت کودکان کار ، محروم و حاشیه نشین از اولویت‌های نخست این مجموعه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اقدامات کمپین ملی نبرد با کرونا در مرکز زندگی خوب ادامه می‌دهد: طرح ویژه آموزش و توزیع اقلام پیشگیری از انتقال ویروس کرونا برای کودکان کار و خیابان با شعار سلامت کودکان کار را در سه مرحله آموزش خیابانی، توزیع بسته‌های بهداشتی ضد کرونا و اسباب بازی برای جلب اعتماد کودکان کار و خیابان در محورهای اصلی شهرهای تهران، کرج و شهریار اجرا کردیم.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه «زندگی خوب» با بیان اینکه در حاشیه شهر رشت نیز بسته‌های بهداشتی توزیع کردیم، اضافه می‌کند: غربالگری، آموزش خیابانی، توزیع بسته‌های بهداشتی در میان زباله گردها، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و خیابان میان محرومان محلات حاشیه شهری حصار و ملک آباد را انجام دادیم.

جهانی در رابطه با اقدامات سلامت محور در کارگاه‌های تولیدی، می‌گوید: غربالگری و بررسی سلامت تولیدکنندگان بخش ماسک‌های بهداشتی و کارگاه زندگی خوب، ارائه آموزش‌های بهداشتی و تخصصی لازم به کارکنان توسط متخصص درمان کرونا و فوق تخصص ریه از بیمارستان مسیح دانشوری برای افزایش هر چه بیشتر ایمنی بهداشت و محیط کار به همراه توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونا از جمله این اقدامات بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰زوج و ۱۰۰خانواده از همه صنوف، از کارگر ساده تا پزشک متخصص و استاد دانشگاه در این مرکز فعالیت می‌کنند، می‌افزاید: در طرح ویژه‌ای برای سربازان وطن، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی برای ۱۵۰۰سرباز در حال خدمت در مرزهای ایران که در این راستا ۱۲۰۰محلول ضدعفونی الکل هفتاد درصد و ۲۵۰۰ماسک اهدایی با مرحمت امام رضا(ع) آماده‌سازی شد.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه «زندگی خوب» اضافه می‌کند: تهیه بسته‌های بهداشتی برای مناطق محروم و سربازان در حال خدمت در مرز های ایران و محرومان ترکمنچای، تهیه پانصد دست لباس ایزوله برای مرکز طبی اطفال و صد دست لباس برای بیمارستان سراوان سیستان و بلوچستان و امداد رسانی به خانواده‌های بیماران کرونا در این استان همچنین تکمیل توزیع ۲۰هزار بسته بهداشتی کرونا برای کودکان کار و خیابان از دیگر اقدامات زندگی خوب است.

جهانی با اشاره به ضدعفونی کردن اماکن عمومی و مشارکت در توزیع بیست هزار بسته بهداشتی می‌گوید: در راستای این طرح ۴کارگاه راه‌اندازی شد و ۱۵۰ نفر تولید کننده در بخش ماسک بهداشتی و لباس ایزوله، کار تولید پانصدهزار قطعه محصولات ضدکرونایی زندگی خوب را بر عهده گرفتند.

ضدعفونی کردن معابر محلات حاشیه شهری حصار، حسین آباد ماهدشت، محلات حاشیه شهری استان خراسان رضوی از دیگر اقداماتی است که وی توضیح داده و ادامه می‌دهد: کمک‌های زندگی خوب شامل شیلد، بسته‌های بهداشتی شامل محلول‌های بهداشتی میکروزد، ماسک، لباس‌های ایزوله بیمارستانی در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان شهرهای اهواز و شوش، استان ایلام شهر دهلران و استان گیلان شهر رشت و تنکابن توزیع شد.

مدیر روابط عمومی مرکز خیریه «زندگی خوب» اضافه می‌کند: بسته‌های بهداشتی برای بیمارستان بهارستان، بیمارستان ۵۰۱ ارتش، بیمارستان البرز، سینا، شهید مدنی و برخی مراکز دیگر که مراکز جامع سلامت هستند نیز ارسال کردیم همچنین محلول های ضدعفونی کننده ۱/۵ لیتری برای ضدعفونی کردن منازل رفتگران که فاقد هرگونه امکانات پیشگیری از ویروس کرونا هستند نیز توزیع شد.

جهانی با بیان اینکه بسته‌های بهداشتی زندگی خوب به همراه ۲۰۰ دست لباس اهدایی تولید شده در این مرکز به بیمارستان شهدای دهلران ایلام ارسال شده است، می‌گوید: ۴هزار لیتر مواد ضدعفونی برای ارسال به آسایشگاه‌های استان البرز و مراکز نگهداری سالمندان به همراه ماسک‌های تولیدی در این مرکز آماده سازی شده است.

وی با اشاره به توزیع سبد کالا و اسباب بازی به مناسبت نیمه شعبان میان زنان سرپرست خانوار شاغل در کارگاه‌های زندگی خوب و مددجویان تحت پوشش مؤسسه، ادامه می‌دهد: هزار مددجوی تحت پوشش زندگی خوب سبد به همراه بسته‌های بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده دست، مایع دستشویی آنتی باکتریال، وایتکس، دستمال کاغذی، دستکش و سایر اقلام شوینده دریافت کردند.

اقدامات سلامت محور و جهاد علیه کرونا در مرکز زندگی خوب ادامه دارد و در این راستا امروز با اجرای رزمایش پدافند بهداشتی در محله دروازه غار (هرندی) و دره فرحزاد بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار