نذر خون در شب‌های قدر سنتی حسنه است که برخی مومنان آن را انتخاب می‌کنند چرا که با اهدای خون، جان بیماران را نجات می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 15 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: شب های لیالی قدر در بین دیگر شب های ماه مبارک رمضان اندکی تفاوت دارد،  در این شب ها افراد به مناجات و راز و نیاز با خداوند خویش می پردازند، برخی از افراد اقدام به اهدای خون خود می کنند تا  رضایت بیماران و نیازمندان به خون و گروه‌های خونی و فرآورده‌های آن  برطرف شود و با این نیت اقدام به کار خدا پسندانه اهدا خون می کنند تا خداوند متعالی بهترین مقدرات را برای آنها در نظر بگیرد.

شب های لیالی قدر به معنای خود سازی  و  آزاد کردن تن  از زندان نفسانی است، مردم مومن و نوع دوست  با مراجعه به مراکز انتقال خون  اقدام  به ادای دین با نذر خون می کنند تا با رفع نیازمندی خداوند حاجات آنها را برآورده به خیر بکند.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران  با اشاره به اهدای خون شهروندان تهرانی به عنوان نذر خون در شب های قدر اظهار کرد : در شب های قدر شهروندان تهرانی با هدف رفع نیاز بیماران و نیازمندان  اقدام به اهدای خون خود می کنند تا  این کار خیر و نذر خون سبب شود، خداوند متعال بهترین مقدرات را برای آنها در نظر بگیرد.

ادای دین و نذری به رنگ خون و ایثار / طلب استغفاری از رنگ خون

او ادامه داد اهدای خون باعث شده تا نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در  زمینه خون و انواع فرآورده‌های خونی برطرف شود . من از شهروندان  تهرانی تقاضامندم با مراجعه به مراکز انتقال خون  در شب های قدر اقدام به اهدای خون کنند.

 

 

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت:  مراکز انتقال خون در سطح استان تهران تا سحر از مردم خیر و نوع دوست جهت اهدا خون ثبت نام می کند.

مهدی زاده ادامه داد: در حال حاضر  در سطح استان تهران تعداد ۱۶۰  بیمارستان خدمات بهداشتی و  درمانی به مردم و مراجعه کنندگان  ارائه خدمت می کنند، باید توجه داشت برای پیشگیری از کاهش ذخیره خون نباید مراجعه  مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کند تا ما از نظر ذخایر خونی در تهران دچار مشکل نشویم.

ادای دین و نذری به رنگ خون و ایثار / طلب استغفاری از رنگ خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به وضعیت ذخایر قانونی استان تهران بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خونی در تهران خوب ارزیابی شده است  و از مردم می خواهیم، مشارکت بیشتری در اهدا خون داشته باشند.

مهدی زاده تاکید کرد:  در شب اول قدر امسال  تعداد ۸۴۸ نفر جهت اهدا خون مراجعه کردند که  از این تعداد  ۶۵۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده است.

 

او  اضافه کرد: من از مردم خیر تقاضامندم در این کار خیر  مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا  عمل های جراحی در بیمارستانها همیشه  انجام می گیرد و بسیاری از بیماران نیازمند انواع گروه های خونی و فرآورده های آن هستند.

ادای دین و نذری به رنگ خون و ایثار / طلب استغفاری از رنگ خون

مهدی زاده گفت:  تمام مراکز انتقال خون  به طور مرتب استریل می شوند  و مراجعه کنندگان  قبل از اهدای خون  معاینه  و در صورت داشتن علائمی از اهدا خون معاف خواهند شد و مردم نگران شیوع بیماری کرونا از طریق اهدا خون نباشند.

سمانه پریچیان مسئول سالن اهداکنندگان مرکز انتقال خون وصال اظهار کرد: امار اهدا کنندگان در ماه رمضان نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا افت پیدا کرده است اما به برکت همین ماه مردم برای اهدا خون و مشارکت در این کار خیر به مرکز انتقال خون مراجعه می کنند.

او افزود: خوشبختانه مردم به دلیل اعتقاد شان به شب های قدر و فضیلت بالای اهدا خون در این شب ها معمولا بعد از افطار اقدام به اهدا خون می کنند.

پرچیان گفت: تمام تمهیدات لازم در خصوص مسائل بهداشتی در نظر گرفته شده است و مردم با خیالی آسوده در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی شود

او بیان کرد: کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی شود و مردم بدون هیچ نگرانی در این کار خیر شرکت کنند.

علیرضا یک جوان ۲۸ ساله که به مرکز اهدای خون وصال مراجعه کرده است، گفت: من به مناسبت شب های احیا و به خاطر ثوابش جهت اهدای خون مراجعه کرده ام.

او افزود: من توصیه می کنم که افرادی که توانایی اهدا خون دارند در چنین شب هایی اقدام به اهدا خون کنند تا در این کار خیر سهیم شوند.

امیر حسین یک جوان ۲۱ ساله که به مرکز اهدای خون وصال مراجعه کرده است، گفت: اهدای خون اول از همه چیز برای سلامتی خودمان موثر است و باعث تصفیه خون افراد می شود.

او افزود: اهدا خون سبب می شود تا نیاز بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی برطرف شود. توصیه ام به جوانان این است که در چنبن شب های عزیزی اقدام به اهدای خون کنند.

یک اهداکننده دیگر به نام حمید که یک آقای ۴۵ ساله است،‌گفت: من جزء اهدا کنندگان مستمر خون هستم و تصور می کنم که خونم سالم است و به درد بیماران و نیازمندان می خورد .

او افزود:من به مردم توصیه می کنم در این کار خیر حتما شرکت کنند،‌ این شب های قدر فرصتی برای همه ماست تا با مشارکت در اهدای خون ثواب اخروی را در توشه اعمال مان واریز کنیم.

 

گزارش از حمید جنیدی مقدم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار