در صورت مدیریت نشدن اتفاق می‌افتد؛
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: در صورت مدیریت نشدن مصرف، آب بحران آینده منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 13 May 2020

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: در صورت مدیریت نشدن مصرف، آب بحران آینده منطقه خواهد بود.

نعمت‌الله نجیب‌حسینی ظهر امروز (۲۴ اردیبهشت) در دیدار با مدیر شرکت آب و فاصلاب شهری ابهر، اظهار کرد: یکی از مواردی که شهروندان ابهری را آزرده‌خاطر می‌کند، مشکل شبکه فرسوده آب و فاضلاب شهری است.

وی با اشاره به این‌که شبکه فاضلاب شهری ابهر در شرایطی افتتاح شد که تنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و مابقی ردیف اعتبارات ملی آن قطع شده است، ادامه داد: برای تکمیل این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شورای اسلامی شهر در همین ارتباط مکاتبات متعددی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، استاندار زنجان، معاون عمرانی استاندار و وزیر کشور داشته است.

این مسئول گفت: اصلاح شبکه فرسوده آب ابهر که بیش از ۳۰ درصد هدررفت دارد به اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان نیاز دارد و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد در آینده نزدیک با بحران آب در منطقه مواجه خواهیم شد که امیدواریم با تعیین پیمانکار در اسرع زمان سرنوشت این طرح نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

در ادامه این دیدار عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز با بیان این‌که شرایط بحرانی آب در منطقه را چندین سال است که گوشزد می‌کنیم و قبل از این‌که بحران و فاجعه‌ای اتفاق بیافتد باید به فکر پیشگیری با هزینه کمتری بود، افزود: در این راستا استدعا داریم حتی به‌عنوان باقیات و صالحات هم که شده مشکل آب و فاضلاب ابهر حل و فصل شود.

حجت‌الله عسگری با اشاره به رونق کشاورزی در ابهر، ادامه داد: اگر آب دچار بحران شود بخش کشاورزی قطعا ضرر خواهد کرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ابهر نیز در ادامه این جلسه گفت: تلاش می‌کنیم با یک سری برنامه‌های کوتاه و بلندمدت، اقدامات و طرح‌هایی اجرایی شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح شبکه آب، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، نصب فشارشکن‌های دو زمانه، جمع‌آوری پمپ‌هایی که به صورت مستقیم از شبکه آب پمپاژ می‌کنند و حفر یک حلقه چاه در شناط جهت جبران کسری آب منطقه اشاره کرد.

ابراهیم جوان‌کیا، بازگشایی ردیف اعتبارات ملی جدید برای ادامه پروژه نیمه‌تمام فاضلاب ابهر را خواستار شده و در بحث ارتقا و بهبود کیفیت آب ابهر، افزود: در این زمینه نیاز به شیرهای تخلیه و هوا وجود دارد؛ هر چند معتقدیم شرایط کیفی آب ابهر مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم از مشارکت سه کارخانه بزرگ مجتمع فولاد منطقه برای سرمایه‌گذاری جهت خنک‌سازی از پساب آب‌های تصفیه شده و آب مورد نیاز این کارخانجات استفاده کنیم.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار