آیت الله عابدینی :
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم شب قدر گفت: زندگی معنوی با مرکزیت شب قدر محقق می‌شود.  
کد خبر: ۸۴۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 13 May 2020

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم شب قدر که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب احیا و شب آمادگی برای حضور در لیله‌القدر است و باید در طول سال و ماه رمضان به گونه ای زندگی کنیم که بتوانیم از شب قدر بهره ببریم.

 

وی تصریح کرد: لیله‌القدر خیلی مهم است و آنقدر مهم است که در روایت فرموده‌اند لیله‌القدر قلب ماه مبارک رمضان است، یعنی حیات، معنویت، عرفان و نورانیت ماه رمضان به این قلب بستگی دارد.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اقشار مردم این شب را قدر می‌نهند و برای آن احترام قائل هستند تا از برکات این شب عزیز به بهترین شکل استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدا فرمود ما این قرآن را در شبی پر از برکت نازل کردیم و خدا وقتی می‌گوید شب قدر پر از برکت است، جا دارد اهل عالم بشتابند تا از این برکت بهره‌مند شوند.

 

 

وی گفت: برای برخی زندگی، فرزند، مال و ثروت برای انسان با برکت است و برای برخی بی‌برکت است. خیلی مثال وجود دارد برای بی برکتی و برکت؛ مرکز برکت‌ها در کتاب‌ها قرآن است و خدا فرمود این کتاب مبارک است و ما را توصیه کرده برای با برکت شدن زندگی، با این کتاب هماهنگ شویم.

 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خدا فرموده اگر شرافت می‌خواهید، با فرهنگ ماه رمضان زندگی کنید و اگر با اما علی(ع) و اولادش زندگی کنید، شرافت پیدا می‌کنید و این ماه فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف مقدس است.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خدا فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه شما را به تقوا می‌رساند و وقتی اهل تقوا شدید، به جایگاه کرامت دست می‌یابید و اعمال ماه رمضان ما را به تقوا و کرامت می‌رساند و تمام عظمت‌ها و خوبی‌ها در زندگی، در ماه رمضان است.

 

وی اظهار کرد: شب قدر، شب برکت است و این شب در ماه رمضان است و قرآنی که در این شب نازل شده است، برکت است و اینها همه آدرسی برای کسانی است که می‌خواهند زندگی با برکتی داشته باشند.

 

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم جزو شب‌های احیا هستند که انسان در آنها زنده می‌شود و آدمیت آدمی زنده می‌شود و با استفاده از آن به زندگی معنوی می‌رسند.

 

وی افزود: خدا می‌خواهد با وحی، دین، نماز، روزه و ائمه اطهار(ع) زنده شویم و این زندگی معنوی با مرکزیت شب قدر محقق می‌شود. اگر تمام شب‌های زندگی خود را احیا نگه داریم، ما را زنده می‌کنند اما شب قدر اثر بسیار عظیم‌تری دارد.

 

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: رسول خدا(ص) وقتی به دهه آخر ماه رمضان می‌رسیدند، رخت خوابشان را جمع می‌کردند و تمام تلاش خود را معطوف می‌کردند تا نهایت بهره را ببرند و به شب بیست و سوم توجه بسیار ویژه‌ای داشتند و از خواب پرهیز می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حدیث داریم، لیله در إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ یعنی فاطمه(س)، همانطور که در شب قدر ماه رمضان قرآن نازل شد، از وجود ارزشمند حضرت صدیقه کبری(س)، یازده قرآن ناطق پا به عرصه عالم گذاشتند و این عالم را نورانی کردند.

 

 

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم هر کدام اتفاقی می‌افتد، در شب نوزدهم و بیست و یکم اندازه‌های رزق و سعادت انسان مشخص می‌شود و در شب بیست و سوم تصویب و نهایی می‌شود و در شب‌های نوزدهم و بیست و یکم این آمادگی را به ما می‌دهند تا در شب بیست و سوم با آمادگی بالا عبادت کنیم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: تمام طول سال برای استفاده و بهره‌مندی از ایام ماه رمضان و شب‌های احیاست و در تمام طول سال باید بکوشیم تا بتوانیم از عرفان و معنویات ماه رمضان استفاده کنیم.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در احادیث آمده لیله‌القدر، اول و آخر سال معنوی انسان است، همانطور که سال تحصیلی و مالی داریم. وظیفه ما این است که در این شب با خدا ارتباط برقرار کنیم و کارهای معنوی و اخلاقی خود را مرور کنیم.

 

 

وی تأکید کرد: رسول گرامی اسلام(ص) بشارت داده‌اند به اهالی لیله‌القدر که هر کسی بتواند این شب را زنده نگه دارد و درک کند، عذاب از او تا سال آینده دور می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) در شبی ضربت خوردند که در آن ایام ولایت‌مداری نسبت به حضرت بسیار کم شده بود و ایشان در مظلومیتی بودند که وقتی در مسجد ضربت خوردند می‌گفتند علی در مسجد چه می‌کرد!

 

امام جمعه قزوین افزود: امیرالمؤمنین(ع) به خاطر عدالتشان ضربت خوردند و ایشان هیچ گاه با ظالمان همراه نشدند و در نهایت زهد، عبادت، تقوا، انس با کلام خدا و ارتباط با خدا در چنین شبی ضربت خوردند و در شب بیست و یکم به شهادت رسیدند و عالمی را عزادارِ عدالت و انسانیت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار