کد خبر: ۸۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 12 May 2020

    

تابناک/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : الواح جنگل های هیرکانی و روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی بعنوان میراث جهانی استان در هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی رونمایی می شود.

مسعود حلاج پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لازمه توسعه صنایع دستی مشارکت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد است و آسیب شناسی وضع موجود هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در راستای رسیدن به وضعیت مطلوب از برنامه های حائز اهمیت این اداره کل می باشد.
وی بر لزوم مشارکت هنرمندان در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها تاکید کرد و اظهار داشت : توان افزایی هنرمندان و صنعتگران با استفاده از آموزش، تفویض اختیارات و ارائه بسته های حمایتی اعتباری و فنی ممکن می شود.
وی، طراحی کاربردی و بسته بندی مناسب را یکی از راهکارهای جذب مشتری و افزایش فروش دانست و افزود: یکی از وظایف بخش دولتی فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای توسعه و رونق صنایع دستی است و این اداره کل پیگیری های لازم برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان این حوزه را در دستور کار قرار داده است. 
حلاج پور یادآور شد: پیگیری جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری گیلان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و پیگیری این خسارت از طریق ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت برای جبران خسارت ها به واحدهای گردشگری است.
وی بخش خصوصی را بازوان پر توان دولت توصیف و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی این اداره کل ایجاد ارتباط سازنده و اتصال بخش خصوصی و دولتی است و توسعه گردشگری بدون همکاری تشکل های گردشگری امکان پذیر نیست.
به گفته وی ، ۴۷ برنامه اعم از افتتاح موزه ، تجلیل از دوستداران میراث فرهنگی، رونمایی از الواح آثار ثبت شده جهانی و ملی، افتتاحیه و رونمایی از آثار و بناهای تاریخی مرمت شده از جمله برنامه های تعریف شده در این حوزه است. 
بیست و هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار