فراخوان عضویت در خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی منتشر شد
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان دعوت کرد تا برای عضویت در خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اقدام کنند.
کد خبر: ۸۴۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ 12 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، افشین تحفه‌گر  درجمع اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات استان گفت : خانه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان یکی از تشکل های صنفی رسمی ،مسئول پیگیری مسائل و مطالبات دست‌اندرکاران خط مقدم جبهه آگاهی‌بخشی به مردم است و قوام و اقتدار آن به حضور و فعالیت همه اعضا و دست اندرکاران رسانه  استان است. 

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی را به عنوان تشکل صنفی رسمی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، خواند و خواستار مشارکت جامعه رسانه‌ای استان در مجموعه متعلق به خانواده رسانه‌ها شد.  

 

وی درباره عضويت در خانه مطبوعات و رسانه‌ها گفت: کلیه شاغلان مطبوعات، پايگاه‌هاي خبري و نمايندگي‌ها و سرپرستي‌هاي روزنامه‌هاي سراسري و خبرگزاری‌ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و به صورت مستمر یا پاره وقت فعالیت می‌کنند اعم از گزارشگر، مترجم، عکاس خبری، نویسنده، تنظیم کننده اخبار، کاریکاتوریست، گرافیست، خبرنگار، دبیر گروه،‌ معاون دبیر گروه،‌ معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری، سردبیر، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که واجد شرایط باشند، می‌توانند به عضویت خانه و یا هیأت مدیره درآیند.

 

تحفه‌گر اقامت داشتن در حوزه فعاليت خانه مطبوعات يا واقع بودن دفتر مركزي رسانه متبوع در استان مربوطه و برخورداري از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بيمه‌اي رسانه‌اي یا بیمه صندوق هنرمندان (منتهی به هر مجمع عمومی) در يكي از نشريات چاپي یا الکترونیک و يا نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاري‌ها و نیز ارايه پروانه فعاليت دفتر براي نمايندگي يا سرپرستي رسانه‌هاي سراسري را از جمله شرایط عضویت درخانه مطبوعات و رسانه‌های استان برشمرد.

 

همچنین قبول و تعهد اجراي مقررات اين اساسنامه و مصوبات قانوني خانه مطبوعات و رسانه های کشور و نیز امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای ضروری می‌باشد.

 

وی درباره متقاضیانی كه بيمه غير رسانه‌اي دارند یا بیمه ایشان توسط صندوق‌های بازنشستگی پرداخت مي‌شود، گفت: معرفی‌نامه رسانه به همراه مدارک مربوط به بیمه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کفایت می‌کند. 

 

وی تعداد سهمیه  این افراد را برای رسانه‌ها شامل ۶ نفر در روزنامه ها، ۴ نفر برای دفاتر سرپرستی روزنامه ها و خبرگزاری ها و ۴ نفر برای هفته نامه ها و پایگاه های خبری و ۲ نفر در سایر نشریات اعلام کرد.

این مقام‌ مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: خبرنگارانی که مدیران مسئول رسانه آنها مایل به عضویت در خانه نیستند، با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شرایطی می‌توانند " به عنوان خبرنگار آزاد" به عضویت خانه در آیند.

 

همچنین افراد شاغل یا بازنشسته مشاغل مرتبط با رسانه، از جمله چاپ، توزیع، فروش، خدمات فنی، بازاریابی و همکاران اداری( تا تشکیل رسمی صنوف تخصصی) با تصویب هیئت مدیره می توانند عضو افتخاری خانه مطبوعات‌ و رسانه‌ها باشند.     

 

معاون‌ فرهنگ و رسانه‌‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برخورداري از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بيمه‌اي رسانه‌اي یا بیمه صندوق هنرمندان (منتهی به هر مجمع عمومی) در يكي از نشريات چاپي یا الکترونیک و يا نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاري‌ها و ارايه پروانه فعاليت دفتر براي نمايندگي يا سرپرستي رسانه‌هاي سراسري را از جمله شرایط عضویت در خانه مطبوعات و رسانه‌ها دانست.

 

وی یادآوری کرد: شرط بيمه براي صاحب‌امتياز، مدير مسئول و سرپرست دفاتر نمایندگی نشریات سراسری الزامي نيست.

 

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه حداقل مدرک تحصیلی برای عضویت کارشناسی است، افزود:  در صورت نداشتن مدرك تحصيلي کارشناسی یا معادل آن، به ازاي هر 5 سال فعاليت رسانه‌اي با معرفی خانه مطبوعات و رسانه های استان و تأیید اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، يك مقطع تحصيلي برای فرد متقاضی محسوب می‌شود.

 

به گفته وی، ثبت نام و تائید عضویت به صورت کاملا الکترونیک از طریق سایت خانه مطبوعات و رسانه ها به نشانی http://www.khanehmatbooat.ir انجام می شود.

معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی درپایان بار دیگر ضمن تشکر از تلاشهای اصحاب رسانه استان تاکید نمود حضور تک تک شما درخانه مطبوعات استان برای مشارکت درسرنوشت رسانه ای استان موردانتظاراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار