کد خبر: ۸۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 11 May 2020
خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری ایران وارد کرده، چگونه جبران می‌شود؟

تعطیلات عید و اردیبهشت‌ماه یکی از مهم‌ترین ماه‌های سفر و گردش در ایران به حساب می‌آید و بسیاری از مجتمع‌های گردشگری بخش بزرگی از درآمد خود را در این فصل کسب می‌کنند. با این حال خاموش شدن چراغ سفر و گردش در ایران در فروردین و اردیبهشت ۹۹ موجب شد تا بسیاری از واحد‌های گردشگری ضربه ببیند. در این میان عده‌ای برای نجات صنعت گردشگری ایران چند راهکار پیشنهاد دادند.

حکمرانی بیش از دو ماهه کرونا در دنیا به صنایع زیادی خسارت وارد و تنگنا‌های اقتصادی فراوانی را ایجاد کرد. یکی از بزرگترین صنعت‌هایی که در ایران و جهان در اثر وقوع این بیماری آسیب دید، صنعت گردشگری بود. این مسئله در ایران با خسارت بیشتری همراه بود. چرا که تعطیلات عید و اردیبهشت‌ماه یکی از مهم‌ترین ماه‌های سفر و گردش در ایران به حساب می‌آید و بسیاری از مجتمع‌های گردشگری بخش بزرگی از درآمد خود را در این فصل کسب می‌کنند. با این حال خاموش شدن چراغ سفر و گردش در ایران در فروردین و اردیبهشت ۹۹ موجب شد تا بسیاری از واحد‌های گردشگری ضربه ببیند. در این میان عده‌ای برای نجات صنعت گردشگری ایران چند راهکار پیشنهاد دادند.
 
 
خسارتی که کرونا به صنعت گردشگری ایران وارد کرده، چگونه جبران می‌شود؟
مونسان وزیر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش پیشنهاد کرده بود که بعد از غلبه بر کرونا و در آغاز ماه‌های گرم تابستان چند روزی تعطیل اعلام شود تا هم روحیه مردم بهتر شود و هم سفر‌های آن ایام به مجتمع‌های گردشگری کمک کند تا کمی جان بگیرند.

برخی فعالان گردشگری هم در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرده بودند که بهتر است برای کمک به مجتمع‌های گردشگری در این روز‌ها خدمات تابستان این مجتمع‌ها را پیش‌خرید کنیم تا هم ما (به دلیل پیش خرید کردن) خدمات ارزانتری را خریداری کنیم و هم به این مجتمع‌ها کمک کنیم تا نیرو‌های خودشان را اخراج نکنند یا تعطیل نشوند.

موضوع بعدی این که آیا اساسا با افزایش قیمت خدمات بعد از باز شدن مجتمع‌های گردشگری موافقید یا نه؟

شما به عنوان بخشی از مشتری‌های خدمات این مجتمع‌ها با کدام یک از راه‌های پیشنهاد شده موافقید؟

آیا شما با گران شدن قیمت خدمات این مجتمع‌ها موافقید؟
آیا تعطیلی بعد از غلبه بر کرونا منطقی و اجرایی هست؟
آیا علاقه‌ای به پیش خرید خدمات گردشگری دارید؟
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار