در نشست خبری کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد مطرح شد؛
رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی با بیان اینکه استاندارد ساعت کاری در دنیا 8 ساعت است بیان کرد: متاسفانه در ایران یک کارگر برای تامین مخارج زندگی باید بین 16 تا 20ساعت کار کند.
کد خبر: ۸۴۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 11 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، قربانعلی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب اظهار کرد: افزایش ۲۱ درصدی حقوق جامعه کارگری در شرایطی رقم خورده که بین دو تا سه برابر این عدد رشد قیمت‌ها را داشته‌ایم و این اعداد هیچ تناسبی با هم ندارند.

رمضانی افزود: متناسب‌‌سازی حقوق برای تمامی گروه‌ها دیده شده به جز قشر زحمتکش کارگر و متاسفانه بی‌عدالتی در حق این گروه موج می‌زند.

وی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری کارگران در صف اول مبارزه بودند و نمونه بازر آن تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در دوران دفاع مقدس است؛ همچنین در بحث جنگ اقتصادی نیز باز هم کارگران در صف اول جبهه تولید ایستاده‌اند، اما کسی این گروه زحمتکش را نمی‌بیند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد با بیان اینکه جلسات نمایندگان خانه ملت با جامعه کارگری فاقد نتیجه بوده است، گفت: ما چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم و خواسته ما اجرا طبق مصوبات قانونی است، نه آنکه هر سال بهانه‌های اقتصادی و کاهش نیروی کار را شاهد باشیم و امسال هم ویروس کرونا به بهانه‌های موجود افزوده شده است و از زمان شیوع این ویروس منحوس کارگران ما ریالی دریافتی نداشته‌اند.

رمضانی تصریح کرد: جامعه کارگری با جمعیت ۴۳ میلیون نفری بیشترین سهم را به لحاظ آمار در میان گروه‌های مختلف جامعه دارند، اما در سوی مقابل کمترین امتیاز را دارند و این قشر از عملکرد دولت و مجلس گلایه‌مند هستند؛ شان کارگر بازنشسته که ۳۰ سال خدمت کرده حضور در تجمعات خیابانی اعتراض‌آمیز نیست، متاسفانه مسئولان چشم و گوش خود را بسته و گویی خود را از بدنه جامعه جدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در قانون مصوب شده که دولت موظف است متناسب با نرخ رشد، افزایش حقوق کارگران را لحاظ کند، اما شاهد افزایش ۲۱ درصدی حقوق این قشر زحمتکش در شرایطی هستیم که بین دو تا سه برابر این عدد رشد قیمت‌ها را داشته‌ایم.

وی با اظهار اینکه ما حدود 3 میلیون بازنشسته داریم و سهم هر بازنشسته از وامی که به ما اختصاص داده اند 3 میلیون تومان می شود تاکید کرد: شان یک بازنشسته پس از سالها کار صادقانه با این مبلغ زیر سوال می رود، بنابراین بهتر است  این وام را هم امثال خاوری ها ببرند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد با ذکر این نکته درخواست‌های مکرر جهت دیدار با استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس شده است، بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم درخواست‌های پی‌درپی هنوز پاسخ مثبتی از سوی هیچ‌یک از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و برخوردهایشان به‌گونه‌ای قهرآمیز بوده، گویی که از بدنه جامعه جدا شده‌اند و درد قشر کارگر را درک نمی‌کنند.

رمضانی خاطرنشان کرد: در جامعه ما فقط به معلول‌ها پرداخته می‌شود و علت دیده نمی‌شود و مسئولان چون خود کارگر نیستند درد این گروه را درک نمی‌کنند و کسانی در بدنه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که هیچ تخصصی در این حوزه ندارند؛ ما پیروی مشکلاتمان در ۳ محور قانون الزام تامین اجتماعی، همسان‌سازی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی و همسان‌سازی در برنامه ششم توسعه شکایت خود را به دیوان عدالت تقدیم کرده‌ایم و در همین خصوص درخواست دیدار با رئیس قوه قضائیه را داشتیم که منتظر تعیین وقت از سوی مسئولان هستیم.

وی عنوان کرد: خواسته ما از مسئولان این است که با مدیریت نادرست خود ارزش کار کارگر را پائین نیاورند و اجازه بی‌عدالتی در حق این گروه در حوزه‌های مختلف ندهند، به‌طور مثال یک نمونه نمونه آن در سهام عدالت بوده، چیزی که در عمل رنگ و بوی عدالت ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار