سید سعید شاهرخی گفت: آموزش و پرورش باید تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس بر اساس پروتکل‌های پیش بینی شده مبنی بر ضدعفونی و گندزدایی محیط آموزشی با نظارت مدیران فراهم کند.
کد خبر: ۸۴۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 10 May 2020
استاندار همدان گفت: با وجود تصمیم ستاد مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، اما حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است.

به گزارش ایرنا، شاهرخی در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه مدارس از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود، اظهار داشت: دانش آموزان می‌توانند به صورت مستمر یا برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند، اما حضور کادر اداری در مدرسه الزامی است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس بر اساس پروتکل‌های پیش بینی شده مبنی بر ضدعفونی و گندزدایی محیط آموزشی با نظارت مدیران فراهم کند.

استاندار همدان بیان کرد: با توجه به اینکه به دنبال بازگشایی مدارس، سرویس‌های مدرسه نیز فعال می‌شوند باید رانندگان سرویس مدارس بر اساس پروتکل‌های پیش بینی شده برای تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها هفته آینده تصمیم گیری می‌شود، اضافه کرد: آموزش مجازی دانش آموزران با وجود بازگشایی مداری متوقف نشده و همچنان ادامه دارد بنابراین خانواده‌ها نباید نگران وضعیت درسی فرزندان باشند.

شاهرخی با عنوان اینکه خطر وجود کرونا منتفی نشده و هنوز وجود دارد ادامه داد: استان همدان از نظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و اصرار بر اعلام سفید بودن وضعیت و به خطر انداختن جان مردم تا زمان رسیدن به این وضعیت را نداریم.

وی افزود: علت کاهش آمار مبتلایان به کرونا در همدان، همکاری مردم در طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، تاکید و اصرار بر روی اجرای پروتکل‌های بهداشتی صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است.

استاندار همدان اضافه کرد: مردم باید همانند گذشته با حساسیت بالا در رعایت نکات بهداشتی برای مبتلا نشدن به این بیماری عمل کنند.

شاهرخی بیان کرد: دغدغه‌ای در زمینه برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه مبارک رمضان وجود دارد که در حال حاضر تا زمان اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا تغییری در برنامه استان همدان صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی ستاد ملی مقابله با کرونا نسخه‌ای برای استان‌های با شرایط مختلف سفید، زرد و قرمز در زمینه بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه بپیچید تا مردم از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

استاندار همدان ادامه داد: برای شب‌های قدر با توجه به مصوبه قبلی ستاد مقابله با کرونا باید کمیته‌ای با حضور معاون سیاسی استانداری، نمایندگان سپاه، ناجا، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همدان و صدا و سیما تشکیل و با توجه به سیاست‌های ابلاغی عمل کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه بنا نداریم همه مساجد را باز کرده و بنر زده و اعلام عمومی کنیم پیشنهاد داد: در هر مرکز شهرستان یک مراسم با توجه به پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و این مراسم‌ها از صدا و سیما به صورت زنده پخش شود.

وی تاکید کرد: هیچ مراسم عمومی به جز مراسمی که در کمیته پیش بینی شده برای تصمیم گیری درباره شب‌های قدر تعیین و تصمیم گیری می‌شود نداریم.

استاندار همدان بیان کرد: در صورت اعلام موافقت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت نکات بهداشتی از سوی کنتور نویسان از جمله استفاده از ماسک و دستکش این افراد می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

شاهرخی افزود: همچنین برای نامنویسی متقاضیان در طرح ملی مسکن باید زمینه نامنویسی مجازی فراهم شود در غیر اینصورت باید اتاق‌های متعدد پیش بینی کرده تا در صورت مراجعه شهروندان برای ثبت نام شاهد تجمع نباشیم.

وی خواستار تهیه پروتکلی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای رعایت نکات بهداشتی در غارعلیصدر شامل نحوه نوبت دهی، رفت و آمد و سوار شدن بر قایق ها، فعالیت دوباره تله کابین گنجنامه منهای رستوران این مجموعه و مهد کودک‌ها و در ادامه تصمیم گیری درباره این مجموعه‌ها در ستاد کرونا شد.

استاندار همدان بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست پخش شد را موجب تقویت فعالان در ستاد کرونا دانست و گفت: تاکید معظم له بر توانمندی، نجابت و تاب آوری مردم بسیار قابل ستایش بود و مردم همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

شاهرخی اضافه کرد: تلاش بی وقفه نیرو‌های کنترل و مقابله با ویروس کرونا از دیگر تاکید‌های معظم له بود که خدا را شاکریم روند رشد ویروس با تلاش ستاد مقابله با کرونا متوقف شده و رهبر معظم انقلاب نیز ابراز رضایت کردند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار