مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبرداد:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی در آستانه ۸۰۰ هزار تن قرار گرفته است، گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تا کنون ۱۵ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خوزستانی واریز شده است.
کد خبر: ۸۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 12 May 2020

خدارحم امیری‌زاده ضمن تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی مراکز خرید اظهار کرد: تا زمانی که حتی یک کشاورز پشت درب‌های مراکز منتظر تحویل محموله خود باشد، هیچکدام از مراکز حق تعطیلی نخواهند داشت و باید تکریم کشاورزان در فصل برداشت را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی در آستانه ۸۰۰ هزار تن قرار گرفته است، افزود: ایام خرید گندم در استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها در کشور بسیار کوتاه‌تر است و با وجود پراکندگی شهرهای استان اما مزارع وسیع کشت گندم نیز در هرکدام وجود دارد که باعث شده است تعداد کمباین‌های زیادی به سمت استان سرازیر شوند و در زمان فصل برداشت مدت زمان کمتری به آن اختصاص یابد.

امیری‌زاده تصریح کرد: به همین دلیل خوزستان با وجود اینکه یکی از استان‌هایی است که بیشترین مقدار تولید گندم در کشور را دارد اما در عین حال کوتاه‌ترین زمان برداشت و خرید تضمینی گندم را هم در میان استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تا کنون ۱۵ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال به حساب کشاورزان خوزستانی واریز شده است، گفت: از این میزان پرداخت وجه به کشاورزان ۱۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال برای محصول گندم و رقم یک هزار و ۹۸۲ میلیون ریال برای تحویل محمولات کشاورزان کلزاکار خوزستانی بوده است.

وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده توسط همکاران ما در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، انعقاد قرارداد با بانک‌ها برای تامین منابع تسهیلاتی خرید تضمینی گندم انجام شده است که در صورت نهایی شدن به زودی پرداخت وجه کشاورزان به روز خواهد شد.

امیری‌زاده تصریح کرد: دولت با تامین منابع و پرداخت سریع وجه کشاورزان در ابتدای سال کار بزرگ و دشواری را پیش رو دارد و هر سال با تلاش فراوان سعی کرده است تا حاصل دسترنج کشاورزان را با قیمتی مناسب و پرداخت سریع خریداری کند تا اینگونه علاوه بر افزایش ذخایر کالای اساسی در کشور، سهم قابل توجهی از آن را توسط نیروی کار ایرانی با هدف رشد و اشتغال جوانان این مرز و بوم دنبال کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار