استاندار قزوین:
رسیدگی به وضعیت کودکان کار و متکدیان از اولویت‌های مهم کارگروه امور اجتماعی است استاندار قزوین گفت: ویروس کرونا آسیب های اقتصادی، معیشتی فراوانی به مردم وارد کرده اما در دوران پساکرونا باید به چالش های روحی و روانی خانواده ها توجه بیشتر شود.  
کد خبر: ۸۴۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 10 May 2020

 

 

 ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های روحی، روانی در دوران پساکرونا /روند ویروس کرونا در استان رو به کاهش است
 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ،کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و امور خانواده عصر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: جلساتی که در خصوص مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی تشکیل می‌شود به جای دادن آمار و ارقام باید دنبال نتیجه بخشی باشد تا به تدریج شاهد کاهش آسیب‌های این حوزه‌ها باشیم.
وی بیان کرد: باید مدیران کل دستگاه‌ها در جلسات مهم شرکت کنند تا ضمن ارائه دیدگاه کارشناسی در زمان تصمیم گیری و یا سپردن مسئولیت بتوانند پاسخگو باشند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به روند رو به کاهش ویروس کرونا در استان تصریح کرد: خیلی از دستگاه‌های اجرایی در کنار کادر درمانی حضور یافتند و با همکاری صمیمانه و مجدانه خود موجب شدند تا برنامه‌ها به نتیجه برسد و این روند باید تداوم یابد.
وی اظهار داشت: کادر درمانی و پزشکی بسیار موفق و ایثارگرانه کار کرد و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و نیروهای جهادی و شهرداری هم پای کار بودند و دستاوردهای خوبی داشتیم.
استاندار قزوین یادآور شد: هماهنگی‌ها و برنامه ریزی های مستمر نشان داد اگر وحدت را جدی بگیریم و همراهی و همدلی را در جامعه تقویت کنیم به اهداف خود سریع‌تر دست پیدا می‌کنیم.
جمالی پور گفت: کادر درمانی در این ایام جان خود را به خطر انداخت که این فداکاری با مسائل مالی جبران نمی‌شود و اهمیت کار در نوع دوستی و ایثارگری است.
وی از رسانه‌های گروهی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات و فعالان فضای مجازی هم در اطلاع رسانی تشکر کرد و افزود: خبرنگاران نیز با تلاش شبانه روزی در این موفقیت سهیم بودند و افتخار آفریدند.

استاندار قزوین در خصوص آسیب‌های مختلفی که بر اثر کرونا به جامعه وارد شده گفت: در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی که ویروس کرونا به گروه‌ها مختلف وارد کرد شاهد مشکلات روحی و روانی هم بودیم که برای دوران پسا کرونا برای آنها باید برنامه ریزی و تدبیر کنیم.
وی بیان کرد: خیلی از خانواده برای افراد فوت شده خو نتوانستند مجلس یادبود و ترحیم برگزار کنند و از نظر روانی آسیب دیدند و حق مطلب ادا نشد که نهادهای حمایتی لازم است برای کاهش این آسیب‌ها فکری کنند.
استاندار قزوین تصریح کرد: هر کس به نوعی باید همراه متولیان برنامه ریزی باشد زیرا در حوزه اجتماعی نیازمند همراهی هستیم و با کمک‌های مالی و تأمین بسته‌های معیشتی و مشاوره روانی نگذاریم آسیب‌های معیشتی، اقتصادی، روحی، روانی صدمات بیشتری به مردم وارد کند.
وی گفت: باید پیامدهای ناشی از کرونا را رفع کنیم تا مردم با امید بیشتری دوران پسا کرونا را طی کنند.
استاندار قزوین یادآور شد: برای این که جلسات نتیجه بخش باشد لازم است مصوبه‌ای که تعیین شد برای آن مسئولی انتخاب کنید تا پیگیری امور را انجام دهد و ما در جلسات بعدی نتیجه کار را جویا شویم.
وی رسیدگی به وضعیت کودکان کار و متکدیان را از اولویت‌های مهم کارگروه دانست و اظهار داشت: در خصوص کودکان کار باید ریشه آن در خانواده جست و جو شود و برای اشتغال و معیشت این افراد که معمولاً خانواده‌های ضعیفی دارند فکری شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: در کنار برنامه ریزی برای تأمین امکانات در گرمخانه‌ها بهتر است برای توانمند سازی کودکان کار و معتادان متجاهر و متکدیان فکری کرد تا مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی اضافه کرد: تشکیل یک سازمان یا مجموعه‌ای که مشکلات کودکان را و متکدیان را به صورت ویژه بررسی کند ضروری است تا سایر خدمات با محور این مجموعه تأمین شود تا به نتیجه برسیم.
جمالی پور یادآور شد: اگر اصولی حرکت کنیم و از ظرفیت صنایع استان برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت متکدیان و کودکان کار استفاده شود موجب اعتمادسازی شده و کارها به سرانجام خواهد رسید.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار