هدایتخواه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
وی گفت : ساختار تشکیلاتی اینگونه است که جبهه مردمی ، تشکیلات مردمی را سازماندهی می کند و آستان قدس هم خادم یاران را که این دو گروه دست به دست هم دادند و این 11 هزار بسته معیشتی را تهیه کردند.
کد خبر: ۸۴۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 09 May 2020
ستار هدایت خواه در حاشیه اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه استان در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر نقش و سهم آستان قدس رضوی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت : ما به دنبال فرمان مقام معظم رهبری ، قرارگاه مردمی رزمایش همدلی را با محوریت دفتر آستان قدس رضوی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان ، ایجاد کردیم.
هدایتخواه با بیان اینکه در این رزمایش تشکل های مردمی حضور داشتند افزود : این قرارگاه ها در دیگر شهرستان های استان ایجاد کردیم که در این خصوص چند برنامه در دستور کار قرار گرفت .
تشریح عملکرد آستان قدس رضوی و جبهه فرهنگی انقلاب در رزمایش کمک مومنانه استان + فیلم
 
وی گفت : اولین اقدام تقسیم بندی شهرها به محلات بود که فعالان فرهنگی و خادمیاران رضوی را متشکل کردیم به عنوان شورای محلات که این افراد موظف بودند هم نیازمندان را شناسایی کنند هم خیرین همان مناطق را .
هدایتخواه افزود : در ادامه ما با کمکی که بنیاد کرامت رضوی و کمک هایی که از خیرین گرفتیم ، قرار بر این شد که 50 درصد از بسته های معیشتی را با کمک های ستاد استانی و 50 درصد را از کمک های خیرین شهرستانی و دیگر مناطق استان تهیه کنیم که خوشبختانه با استقبال خوبی که خیرین انجام دادند ، توانستیم این بسته های معیشتی را برای نیازمندان آماده کنیم.
وی گفت : با همکاری خوبی که از طرف خیرین صورت گرفت ما در مرحله دوم رزمایش مومنانه توانستیم 6 هزار بسته معیشتی را امروز آماده توزیع کنیم این در حالی است که هفته گذشته در چنین روزی 5 هزار بسته دیگر را بین نیازمندان توزیع کردیم.
هدایتخواه ادامه داد : ارزش 11 هزار بسته توزیع شده مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است که سه چهارم آن توسط تشکل های ما در استان تهیه شده است.
تشریح عملکرد آستان قدس رضوی و جبهه فرهنگی انقلاب در رزمایش کمک مومنانه استان + فیلم
 
وی گفت : ساختار تشکیلاتی اینگونه است که جبهه مردمی ، تشکیلات مردمی را سازماندهی می کند و آستان قدس هم خادم یاران را که این دو گروه دست به دست هم دادند و این 11 هزار بسته معیشتی را تهیه کردند.
 هدایتخواه افزود : اقدامات دیگری هم از طرف خیرین و قرارگاه های ما صورت گرفته است از جمله اینکه از لوداب تا دیشموک 51 نانوا به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی ، اقدام به توزیع نان رایگان در میان مردم کردند.
وی ادامه داد : تهیه افطاری و سحری برای نیازمندان از جمله اقدامات دیگر قرارگاه فرهنگی و آستان قدس رضوی است که تاکنون هزاران پرس تهیه و توزیع شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
نماینده اسبق شهرستان های بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : یکی دیگر از برنامه های قرارگاه های ما کمک به تعدیه بدهی بدهکاران که توسط بانک خیرین صورت می گیرد . کمک به آزادی زندانیان به پیشنهاد هر محله یک زندانی در محلاتی که زندان بدهکار جرائم غیر عمد است از جمله اقداماتی است که انجام می شود.
مسئول دفتر آستان قدس در کهگیلویه و بویراحمد افزود : پس از شیوع کرونا چند کارگاه تهیه ماسک راه اندازی کردیم که چند ده هزار تولید و در اختیار مردم قرار دادند ضمن اینکه ژل و مواد ضدعفونی کننده هم تهیه و توزیع کردیم.
وی گفت : یکی دیگر از اقدامات زمان کرونایی ، پذیرایی از کادر درمانی بیمارستان درمان مبتلایان به کرونا با اقلام متبرک امام رضا بود.
هدایتخواه در پایان گفت : این اقدامات از طرف جبهه فرهنگی و خادمیاران آستان قدس همچنان ادامه خواهد داشت.
فیلم کامل این گفتگو را ببینید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار