بر اساس گزارش سالانه شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی، بوشهر رتبه چهارم بیشترین نرخ تورم خانوارها را در کشور دارد.
کد خبر: ۸۴۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 09 May 2020

بوشهر در نرخ تورم رتبه چهارم کشور را دارد

بر اساس گزارش سالانه شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی، بوشهر رتبه چهارم بیشترین نرخ تورم خانوارها را در کشور دارد.
مرکز آمار ایران به تازگی گزارش سالانه شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های کشور مربوط به سال ١٣٩٨ را منتشر کرده که بر اساس آن استان بوشهر با نرخ تورم ۳۷.۸ درصد پس از ایلام، لرستان و خراسان جنوبی، رتبه چهارم را در زمینه بیشترین نرخ تورم خانوارهای کشور دارد.

در سال ۹۸ بیشترین نرخ تورم خانوار‌های کشور مربوط به استان ایلام با ۴۲ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به استان فارس با ۳۰.۷ دهم درصد بوده است.

مرکز آمار ایران در ابتدای این گزارش نوشته است، شاخص کل در سال ۹۸ (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ۱۸۵.۱، ۱۸۴ و ۱۹۱.۴ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل نرخ تورم برای کل کشور ۳۴.۸، مناطق شهری ۳۴.۴ و مناطق روستایی ۳۷.۳درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۷.۹، ۷.۸ و ۹.۲ واحد درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ۹۸ برای کل کشور ۴۲.۶، مناطق شهری۴۲.۷ و مناطق روستایی ۴۲.۲ درصد بوده است.

 بوشهر در نرخ تورم رتبه چهارم کشور را دارد

تورم خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به سال گذشته برای کل کشور و مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٤.٤، ٤.٣ و ٤.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده کالا‌های غیرخوراکی و خدمات در سال ۹۸ برای کل کشور ۳۱.۴، مناطق شهری ۳۱.۱ و مناطق روستایی ۳۳.۵ درصد بوده است نرخ تورم کالا‌های غیرخوراکی و خدمات نسبت به سال گذشته برای کل کشور و مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٩.٠، ٨.٦ و ١١.٧ واحد درصد افزایش یافته است.

بنا به اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش متوسط قیمت‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در اقلام خوراکی مربوط به گروه چای قهوه و انواع نوشیدنی‌ها (انواع چای)، گروه سبزی‌ها (سیب زمینی و پیاز) و گروه قند و شکر و شیرینی (شکر و قند) بوده است.

در اقلام غیر خوراکی نیز بیشترین افزایش قیمت در سال ۹۸ مربوط به گروه مبلمان و لوازم خانگی ظروف آشپزخانه انواع شوینده گروه حمل و نقل انواع خودرو و قطعات یدکی و گروه تفریح و فرهنگ تجهیزات رایانه و نوشت افزار بوده است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار