تزارها جنازه افرادی که بر اثر طاعون جان باخته بودند را بر روی منجنیق گذاشته و سپس آن‌ها را به داخل شهر پرتاب می‌کردند.
کد خبر: ۸۴۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 09 May 2020

کدام کشور‌ها از سلاح‌های بیولوژیک استفاده کرده اند؟ / از پرتاب جنازه طاعونی‌ها با منجنیق تا استفاده عراق از سلاح‌های بیولوژیک

به گزارش تابناک سمنان: تزار‌های روسی به "کافا" رسیده اند و چیزی به پیروزیشان نمانده است.کافا شهری در سوئد است.

تزار‌ها از روشی برای مرگ و میر گسترده مردم این شهر استفاده می‌کنند که شاید پیش از این در جنگی دیده نشده است.

در سال ۱۵۳۰ میلادی سربازان روس جنازه افرادی که بر اثر طاعون جان خود را از دست داده بودند را بر روی منجنیق گذاشته و سپس آن‌ها را به داخل شهر پرتاب می‌کردند.

بدینوسیله تعداد زیادی از افراد این شهر جان باختند و پس از آن روس‌ها با مقاومت کمی توانستند کافا را در تصرف خود در آورند.

تنها روس‌ها نبوده اند که از عوامل بیولوژیک در جنگ استفاده کرده اند، صفحات تاریخ نشان می‌دهد کشور‌های دیگری در قاره اروپا، آمریکا و حتی غرب آسیا از سلاح‌های زیستی به طور مستقیم در جنگ هایشان بهره برده اند.

از ایتالیا تا ایران، کشور‌هایی که هدف سلاح‌های بیولوژیک قرار گرفتند

اسپانیایی‌ها در سال ۱۴۶۵ نوشیدنی‌های خود را با خون بیماران جزامی ترکیب می‌کردند تا به دشمنان فرانسوی خود در ایتالیا بفروشند.

در سال ۱۷۱۲ انگلیسی‌های سفید پوست مهاجر به قاره آمریکا، پتو‌های بیماران مبتلا به آبله را در میان بومیان این قاره تقسیم کردند و منجر به کشته شدن ده‌ها هزار سرخپوست شدند.

در سال ۱۹۸۸ میلادی نیز رژیم بعث عراق در حمله به غیر نظامیان ایرانی تعداد زیادی را با گاز سارین، خردل و طاعون به شهادت رساند.

ژنو و تفاهم نامه‌ی غیر کاربردی دیگر

در سال ۱۹۲۵ میلادی، دستورکار نوزده بیست و پنج ژنو به منظور منع استفاده از سلاح‌های بیولوژیک به امضای ۱۰۸ کشور رسید، پروتکلی که به علت شفاف نبودن تقریبا اجرای آن غیر ممکن است. برای مثال در هیچ یک از بند‌های این پروتکل بین المللی، اشاره‌ای به بازرسی از مراکز مخفی زیستی کشور‌ها نشده است.

همین ویژگی باعث شده تا کشور‌هایی نظیر ژاپن، فرانسه، کانادا، انگلیس، چین و روسیه با استفاده از خلاء قانونی توسعه سلاح‌های زیستی شان را متوقف نکنند.

در کنار همه این کشورها، اما، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که پروتکل منع استفاده از سلاح‌های زیستی را امضاء نکرده.

کشوری که آزمایش سلاح‌های زیستی را از سال ۱۹۴۹ در ایالت‌های مختلف خودش آغاز کرد و باشگاه خبرنگاران جوان پیش از این در سه گزارش مستند آن‌ها را بررسی کرده است.

کرونا ویروس، ابهامات و اتهامات

انتشار گسترده کرونا ویروس در همه کشور‌های جهان و سابقه کشور‌هایی که از سلاح‌های زیستی در طول تاریخ بهره برده اند باعث شد تا توجهات به برخی کشور‌ها جلب شود.

 با توجه به سابقه طولانی آمریکا در بهره برداری از سلاح‌های بیولوژیک و با توجه به شیوع کرونا ویروس در چین، نگاه جهانیان این روز‌ها بیشتر براین دو کشور متمرکز است.

در این میان مقامات چینی و آمریکایی تا کنون بار‌ها یکدیگر را به شیوع کرونا ویروس متهم کرده اند.

چینی‌ها آمریکا را به پنهان کاری متهم کرده و اعتقاد دارند بخش زیادی از کشته شدگان آنفولانزا در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹؛ درواقع بیماران مبتلا به کرونا بوده اند که به نام کشته شدگان آنفولانزا جا زده شده اند، آمریکایی‌ها نیز معتقدند چینی‌ها با پنهان کاری و ارئه نکردن آمار درست جهان را فریب داده و خودشان سازنده کووید ۱۹ اند.

در میان تنش‌های سیاسی این دو کشور بر سر کرونا ویروس، موضوعی که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مطرح شد این بود که کووید ۱۹ آزمایشگاهی و ساخته دست بشر نیست.

درحالی این روز‌ها اخبار ضد و نقیض بسیاری پیرامون آزمایشگاهی بودن یا نبودن کرونا ویروس مطرح می‌شود که حالا قتل دکتر "بینگ لیو" محقق ۳۷ ساله چینی ساکن آمریکا ابهامات درباره این ویروس ناشناخته را بیشتراز قبل کرده است.

دکتر بینگ لیو استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه "پیتسبورگ" آمریکا بود که جسدش چهار روز پیش در منزلش کشف شد. او پیش از این گفته بود در آستانه یافتن اطلاعات بسیار مهم درباره مکانیسم‌های سلولی بوده که سبب ایجاد "کووید ۱۹" می‌شوند.

گزارش از پوریا سلیمان زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار