کد خبر: ۸۴۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 08 May 2020

بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی آستانه مکانیزه کشت می شود

تابناک/مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: در سال زراعی جدید ، بیش از ۱۹ هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه کشت می شود.

حمیدرضا سلیمانی امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت برنج این منطقه را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: امسال اولین کشت مکانیزه برنج این شهرستان در ۴ هزار متر از زمین های کشاورزی روستای سالستان آستانه اشرفیه و توسط علی رستاخیز صورت گرفته است.

وی سهولت در کار، کاهش هزینه های تولید ، سرعت در کار  را از اهداف کشت مکانیزه برنج دانست و ادامه داد: توسعه بخش مکانیزاسیون برنج از سیاست های مهم جهاد کشاورزی است .

به گفته وی طی یکسال گذشته بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بخش مکانیزاسیون به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان پرداخت شده و هم اکنون این منطقه از وجود ۷۰۰ دستگاه تراکتور، ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تیلر ،۶۲۰ دستگاه کمباین، ۸۳۵ دستگاه ماشین نشاء کار ، ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور پمپ ، ۲۵ دستگاه وجین برخوردار است.

وی همچنین به اولین نشاء سنتی امسال در این شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: این نشاء در سطح ۵ هزار متر اراضی زیر کشت برنج روستای جاده سر کیسم و توسط حسین رهنورد انجام شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: نشاء برنج در اراضی این شهرستان توسط کشاورزان منطقه ادامه دارد ضمن آنکه هم اکنون ۹۵ درصد زمین های شالیکاری این منطقه خزانه گیری شده و در ۹۹ درصد نیز عملیات شخم اولیه انجام شده است.

وی از هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا و گوهر به عنوان ارقام مهم برنج منطقه نام برد و گفت: بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل می‌شود که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت از کانون های مهم تولید برنج استان به شمار می رود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار