مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در فروردین امسال ۱۲ هزار نفر در استان اصفهان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۸۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 08 May 2020

مجید زینلی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۲ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و بیشترین اهدای خون در گروه‌های خونی O مثبت و کمترین اهدای خون در گروه خونی B منفی بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی استان در وضعیت مطلوب و مناسب و بیشتر از هفت روز است و مشکل خاصی وجود ندارد، بیشترین نیاز اکنون نیاز به پلاکت است، افراد و شهروندانی که مایل هستند پلاکت اهدا کنند، می‌توانند هر روز به مرکز جامع اهدای خون میدان خواجو مراجعه نموده و پلاکت خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون خواجو در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر شیفت صبح و بعد از ظهر که از ساعت هفت و نیم صبح تا شش و نیم بعدازظهر می‌باشد، بعد از افطار از ساعت ۲۱ الی ۱۲ نیمه شب آماده خون گیری از اهدا کنندگان است.

او اضافه کرد: خون یک بافت زنده است و نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی روزانه و همیشگی است، از اهداکنندگان می‌خواهیم که به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه و برای اهدای خون اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار