مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از عادی شدن ویروس کرونا در بین اقشار جامعه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۴۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 07 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، سیدمجتبی احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: در 8 می سال ۱۸۵۹ میلادی تاجر سوئیسی در مسیر سفر به فرانسه شاهد جنگی بی‌رحمانه در مسیر آلمان و اتریش بود و این تاجر با همکاری زنان روستای محل به امدادرسانی آسیب‌دیدگان شتافت و این روز به نام روز جهانی هلال احمر نامگذاری شد که بعدها به هفته هلال احمر تبدیل شد و در حال حاضر ۱۷۶ کشور جهان از جمله ایران عضو صلیب سرخ جهانی هستند.

وی افزود: از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده و برنامه‌های امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و به پاس قدرشناسی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت با شعار تقدیر از حافظان سلامت برگزار می‌شود و جمعیت هلال احمر یکی از مجموعه‌های فعال و پرکار کشور در بحث مبارزه با کرونا بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با اولین عملیات رسمی امدادی در ایران، گفت: این عملیات مربوط به حادثه در مسیر قوچان به فارج در خراسان بزرگ در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی با مدیریت دکتر محمدرضا امیراعلم بود، شخصیتی که بنیانگذار شکل‌گیری جمعیت هلال احمر در ایران بود.

احمدی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از بالغ بر ۴۶۸ هزار خودرو و بیش از یک میلیون نفر با حضور ۵۴ نفر روز نیروی امدادی در ورودی‌های استان غربالگری شدند و با توجه به تعطیلی طرح نوروزی کاهش ۸۰ درصدی مراجعات مردمی را داشتیم و در این مدت بالغ بر ۲۵۰ هزار ماسک توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تولید شد.

وی تاکید کرد: از ۱۲ بهمن محتویات و موضوعات آموزشی در بحث مبارزه با کرونا با زبان‌های مختلف آغاز شد تا کمترین حادثه به مردم تحمیل شود و تاکنون ۲۵۰ هزار بسته از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی توزیع شده و طی روزهای آینده ۱۰۰ هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد و داروهای بیماران خاص و کرونایی نیز در داروخانه جمعیت هلال احمر قابل عرضه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجامع در ۳ مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخابات مرحله شهرستانی در ۲۳ خرداد در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و پس از آن انتخابات مراحل استانی و کشوری را خواهیم داشت؛ تا این لحظه ۱۴ هزار ۴۶۴ نفر واجد شرایط عضویت تایید صلاحیت شدند و رای‌گیری اعضا با مدیریت هیئت رئیسه سنی انجام می‌شود.

احمدی گفت: در حوزه معاونت درمان ۳۳۹۵ مورد مراجعات ارتوپدی معلولان، ۸۳۵ مورد فیزیوتراپی، ۵۲۲ مورد کاردرمانی و ۳۲۲ مورد گفتاردرمانی داشتیم و در حوزه آموزش بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از محتواهای آموزشی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۱۱۵۰ دانشجو با ۸۵ استاد در ۶ رشته تخصصی داریم و تاکنون ۸۱۰ نفر در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار