رییس اورژانس کشور خدمات اورژانسی ارائه شده در بحران کرونا و همچنین ماجرای ابتلای خود به این بیماری را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 07 May 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در اولین اظهارات تصویری‌ خود پس از بهبودی از کرونا، گفت: ما از زمانی که مطلع شدیم تعدادی از هموطنانمان درگیر بیماری کرونا شده‌اند، در صف اول مقابله با بیماری ایستادیم. در تیم اورژانس کشور از پیش از شیوع بیماری تمهیداتی برای تیم‌های عملیاتی ویژه اندیشیده بودیم.

 

وی با تاکید بر این که ۴۰۰ تیم عملیاتی ویژه بعد از زلزله کرمانشاه در کشور آغاز به کار کرد، افزود: کار ما فوریت‌های پزشکی است. از زمانی که دانشجوهای ایرانی ساکن ووهان چین به کشور بازگشتند، کار اورژانس کشور آغاز شده است و در کنار وزارت بهداشت که تنها بود، ایستادیم. ۱۴ روز در حال خدمت رسانی به این دانشجویان بودیم و حتی خدمات هتلینگ در شرایط قرنطینه نیز توسط کادر اورژانس به این عزیزان ارائه می‌شد.

 

وی افزود: بر اساس ابلاغ وزیر محترم بهداشت بنده در بخش لجستیک و پشتیبانی کرونا کار خود را آغاز کردم. روزهای ابتدایی شیوع بیماری هر دو ساعت یک بار برای شهرهای قم، گیلان و تهران تجهیزات ارسال می‌کردیم.

 

کولیوند ادامه داد: روز جمعه‌ای که انتخابات مجلس شورای اسلامی بود با آقای لاریجانی به قم رفته و اقدام به بازدید از بیمارستان‌ها کردیم. بنده مرتبا در جریان بازدیدها بودم و شاید در شبانه‌روز یک یا دو ساعت استراحت داشتم. روزی با احساس خستگی به بیمارستان خاتم‌الانبیا مراجعه کردم که با انجام سی‌تی اسکن مشخص شد به کرونا مبتلا شده‌ام. از ۱۱ شب همان روز به مدت ۱۴ روز بیهوش شدم و حتی در یک روز اورژانسی پزشکان از بنده قطع امید کردند اما خوشبختانه با دعای خیر مردم و خانواده شهدا، بهبود یافتم.

 

وی با بیان این که در شرایط فعلی تنها دشمن ما کرونا نبود بلکه تحریم‌ها نیز دشمن ما بودند، اظهار کرد: حتی اجازه ورود محصولات حفاظتی را به ما نمی‌دادند.

 

او با اشاره به افتخارات تیم اورژانس کشور، بیان کرد: ما در زلزله کرمانشاه افتخارات بزرگی رقم زدیم. در کمتر از ۷۲ ساعت ۱۹۸۰ عمل جراحی موفق داشتیم. در کمتر از ۱۵ ساعت ۶ بیمارستان سیار در منطقه احداث کردیم. ۷ هزار و ۳۵۰ مصدوم را در کمتر ۲۰ ساعت به سایر شهرها انتقال دادیم. ۱۰۰ عمل پیوند عضو موفق انجام شد و... که همگی از افتخارات این نظام است.

 

رییس اورژانس کشور افزود: دو خدمت در قالب دو کد برای احیای بیماران سکته قلبی و مغزی تعریف کرده‌ایم و تاکنون بالغ بر ۸۵ هزار نفر سکته حاد قلبی در کمتر از ۶۰ دقیقه به بیمارستان رسیده‌اند. در اجلاس وزرای بهداشت مناطق مدیترانه شرقی، یکی از معاونین بهداشتی یکی از کشورها دچار سکته قلبی شد که در کمتر از ۳۴ دقیقه به بیمارستان رسانده شد.

 

کولیوند بیان کرد: در شرایطی که کرونا تمام کشورهای جهان را درگیر کرده‌است، ما توانستیم دستگاه ونتیلاتور تولید کنیم تا لازم نباشد مانند سایر کشورها بیماران را انتخابی درمان کنیم.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بچه‌های اورژانس ۱۱۵ در بحران کرونا با وجود چهار برابر شدن تماس‌ها گمنام عمل کردند؛ بدون آن که کوچک‌ترین نارضایتی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار