معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها و پروژه مهم استان در سال ۹۹ به سرانجام رسیدن اسکله‌های گردشگری و دریایی است و باید همه توانمان را متمرکز کنیم که این اسکله‌ها به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 05 May 2020

پیش از این جانمایی ۱۳۴ اسکله در خط ساحلی استان مازندران تایید و تصویب شد و قرار شد این اسکله ها در خط ساحلی رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد ساخته شود.

حسن خیریانپور روز سه شنبه در نشبت بررسی برنامه های جهش تولید گردشکری مازندران با بیان اینکه کشاورزی ، صنعت معدن تجارت و گردشگری سه بخش عمده اقتصادی در مازندران است گفت: ما باید برنامه های جهش تولید را در این سه محور متمرمز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش گردشگری مازندران از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برخوردار است افزود: اگربرنامه ریزی درست انجام شود و ظرفیت های گردشگری احصا شود ما شاهد جهش اقتصادی مناسبی در استان خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به اینکه جنگل و دریا از ظرفیت های مهم و شاخص استان است بیان کرد: حدفاصل جنگل و دریا هم، دشت ها و مزارع سرسبز ،رودخانه و انهار متعدد وآببندان ها را داریم که هریک از اینها می توانند مصادیق گردشگری را به خودشان اختصاص دهند .

خیریانپور ضمن تاکید بر اینکه نباید از دیگر ظرفیت های استان غافل شویم گفت: یکی از مواردی که ما می توانیم روی ان تمرکز کنیم گردشگری کشاورزی است که به صورت مشترک بین جهاد کشاورزی و اداره کل میراث قرار بگیرد مزارع برنج و باغ هیا مرکبات می تواند گردشگران داخلی و حتی خارجی را جذب کند.

وی شناخت دقیق از ظرفیت های گردشگری استان را لازمه جهش تولید دانست و گفت: ماهمچنین در سطح استان ۸۰۰ آبندان داریم که می تواند علاوه بر کارکرد کشاورزی، برای گردشگری نیز استفاده شود.

خیریانپور تنوع و کیفیت بالای صنایع دستی در مازندران را نقطه قوت استان دانست و تاکید کرد: باید روی استانداردسازی و بسته بندی مناسب صنایع دستی تمرکز شود تا زمینه برای صادرات آن فراهم شود و به عنوان یکی از محور های جهش تولید استفاده شود.

بروکراسی اداری برای سرمایه گذاری گردشگری سم است

معاون استاندار مازندران بروکراسی اداری برای گردشگری را سم و مانع اصلی توصیف کرد و گفت: تقلیل بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوز برای احداث خانه های بوم گردی رستوران ها و پارک ها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

خیریانپور همچنین به جذب سرمایه گذاری خصوصی در بخش گردشکری اشاره کردو افزود: یکی از ظرفیت های در حال شکل گیری استان هولدینگ ثرت افرینی است که به ابتکار استاندار مازندران شکل گرفت و می تواند یکی از محورهای مهم سرمایه گذاری در گردشگری باشد.

وی با تاکید بر این که شرکت های گردشگری استان در جذب گردشگران کشور های همسایه و منطقه فعالانه تر عمل کنند، گفت: ما با تعداد زیادی از کشورها تفاهم نامه داریم که یکی از محورهای این تفاهم نامه ها در بخش گردشگری است که باید به سمت عملیاتی شدن برود

میراث فرهنگی هنوز خارج از اولویت توسعه استان است

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز از عدم انسجام نهاد های اجرایی با میراث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است گردشگری محور توسعه قرار بگیرد نیاز به انسحام بین دستگاهی داریم.

سیف الله فرزانه در این نشست افزود: اغلب برنامه های گردشکری سالها و ماه ها در پشت سد ادارت مختلف سرگردان و متوقف هستند که بخش قابل توحهی از سرمایه گذاری ها را به هدر می دهد.
وی تاکید کرد: تنها احداث بومگردی و اسکله تفریحی نمی تواند چاره ساز مشکلات بخش گردشگری و درآمدی استان باشد ، زیرا لازم است نگاه به گردشگری به عنوان یک اولویت اقتصادی برای همه نهادها شناخته شود.

 ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار