کد خبر: ۸۴۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 05 May 2020
 
تابناک/ ماه مهمانی خدا بدون حضور مردم در مسجدها درحال برگزاری است، مساجدی که با وجود شیوع کرونا، چراغشان در خدمت‌رسانی به مردم خاموش نشده است.

 رمضان ماه ضیافت الهی و فرصتی برای مهربانی است. در این ماه همدلی‌ها بیشتر، دل‌ها به‌هم نزدیک‌تر و در مهربانی به همنوعان رئوف‌تر می‌شود.

 

ماه رمضان امسال با شیوع ویروس کرونا که چندماهی است دنیا را درگیر کرده، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است. دیگر از اشتیاق روزه‌داران برای پیوستن به صفوف نماز، اذکار جمعی ادعیه ماه مهربانی و برپایی سفره‌های ساده افطار در مساجد خبری نیست و هر کس در کنج خانه‌اش به عبادت مشغول است، زیرا الزامات و اهمیت رعایت نکات بهداشتی موجب شده تا مراکز و اماکن عمومی به‌منظور جلوگیری از اشاعه ویروس تعطیل و بسیاری از برنامه‌ها، مراسم‌ها و تجمع‌ها لغو شود.

 

ماه مهمانی خدا بدون حضور مردم در مسجدها درحال برگزاری است، اما عاشقان و دلباختگان این ماه ملکوتی از هر موقعیتی برای مشارکت در برنامه‌های رمضان و بهره‌مندی از فیوضات آن استفاده می‌کنند. رزمایش کمک مومنانه در مساجد یکی از این موقعیت‌هاست. مساجدی که در ظاهر تعطیل اما چراغشان برای خدمت‌رسانی به مردم خاموش نشده است.

کمک به مستمندان و دستگیری نیازمندان در این روزهای سخت، شرکت در طرح‌های همدلی و کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین محرومان و نیازمندان از برنامه‌های این روزهای مساجد است تا لبیکی به فرامین رهبری در کمک مومنانه، مواسات و همدلی با نیازمندان باشد.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان نیز با درک اوضاع و شرایط محرومان و نیازمندان در قالب رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی و غذایی مبنی بر مواسات و کمک مومنانه کرده‌اند.

 

*لبیک کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به رهبری با طرح ملی راهکار

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه در ماه رمضان گفت: کانون‌های مساجد با محوریت ائمه جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل‌های محله در ۱۴برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه‌ای «مسجد» و «خانواده» گامی موثر و حرکتی جهادی را در رزمایش ایمان و همدلی برداشته‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: طبخ و توزیع غذا در مناطق محروم و حاشیه‌نشین و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا که روزهای سختی را می‌‌گذرانند از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در قالب طرح رزمایش مواسات و همدلی است و همچنان ادامه دارد.

فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جنگ با کرونا لباس جهاد پوشیده و مساجد را به پایگاه یاری‌رسانی برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل کردند و حال بعد از دو ماه تهیه و تولید مواد بهداشتی، در لبیک به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، قدم در کمک مومنانه گذاشتند تا طعم شیرین همدلی را بر سفره‌های خالی بیاورند.

 

*اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه با محوریت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) رشت

«حسام رمضانی» با اشاره به جهاد بچه‌های مسجد امام موسی بن جعفر(ع) رشت در مقابله با کرونا اظهارداشت: از روزهای اول شیوع کرونا، خط تولید ماسک در شبستان مسجد راه‌اندازی شد تا ماسک موردنیاز مردم در این کارگاه به همت جوانان عضو کانون تهیه شود.

مسئول کانون فرهنگی و هنری صفا رشت ادامه داد: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک بهداشتی دوخته شده که پس از ضدعفونی و بسته‌بندی بین مراکز توزیع می‌شود.

 

وی همچنین از تولید لباس گان و شیلد برای کادر درمان خبر داد و افزود: روزانه بیش از ۲۰۰عدد گان و شیلد در این کارگاه تولید می‌شود که در صورت تامین مواد اولیه مشکلی برای تولید و حتی افزایش آن نداریم.

 

رمضانی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه با محوریت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) ادامه داد: از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون بیش از ۴۰۰ بسته غذایی در چندین مرحله به همراه بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

*توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی در املش

«الیاس عبدالله‌پور» نیز از تشکیل قرارگاه جهادی علمدار با مشارکت پایگاه، کانون، دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان و گروه جهادی عمار در املش خبر داد و بیان کرد: این قرارگاه جهادی با محوریت کانون فرهنگی هنری پیامبراکرم (ص) مسجد شهدای شهرستان املش تشکیل شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری پیامبر اکرم(ص) املش با اشاره به لبیک بچه‌های مسجد به فرامین رهبر معظم انقلاب در کمک مومنانه به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات و ایثار گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۰۰ بسته معیشتی در هشت مرحله  به ارزش اقتصادی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان نیز بالغ بر ۲۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است.

 

عبدالله‌پور به دیگر اقدامات این کانون در مقابله با کرونا اشاره و اظهارداشت: تهیه دستکش یکبار مصرف، تهیه و بسته‌بندی محلول ضدعفونی، ساخت شیلد بیمارستانی و اهدا به بیمارستان امینی و نیکوکار، ضدعفونی مساجد ومحلات، ضدعفونی خودروهای سطح شهر با برپایی ایستگاه صلواتی، اهدا دستکش یکبار مصرف برای نانوایی‌ها از دیگر اقدامات مسجد شهدای املش است.

 

مساجد با مشارکت مردم و رعایت همه نکات بهداشتی و پروتکل‌ها در بحران کرونا خدمات ارزشمندی ارائه دادند و امروز بچه‌های مسجد، دست در دست هم در کوچه پس کوچه‌های این شهر لبخند رضایت را به لبان نیازمندان آبرومند هدیه می‌دهند. 

 

آری، احسان، نیكوكاری و خدمت‌رسانی در اسلام حد و مرزی ندارد. پیامبراكرم (ص) فرموده‌اند: «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل‌های سوخته تشنگان و سیر كردن شكم‌های گرسنه است. سوگند به آن‌كه هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن كه سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه‌اش گرسنه باشد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار