فاطمه یادگاری سهم بانوان در اهدای خون را کمرنگ دانست و گفت: بانوان به خاطر ترس و نگرانی از کم خونی از اهدای خون استقبال کمی می‌کنند در صورتی که پیش از خونگیری وضعیت هموگلوبین و غلظت خون بانوان رصد شده و در صورت نداشتن سابقه کم خونی، خونگیری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 05 May 2020
مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: با توجه به راه اندازی پویش «نذر خون» از شهروندان همدانی انتظار می‌رود به منظور تامین نیاز خونی بیمارستان‌ها و بیماران در این پویش مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، یادگاری بیان کرد: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به علت روزه داری، میزان استقبال از اهدای خون کاهش می‌یابد که امسال همزمانی این ماه با شیوع کرونا این وضعیت تشدید شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ایجاد وقفه‌ای در برخی عمل‌های جراحی و از سر گرفتن این عمل‌ها از ابتدای اردیبهشت امسال، نیاز بیمارستان‌ها به همه گروه‌های خونی به ویژه در این مقطع به گروه خونی +A و +B افزایش یافته است.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان با دعوت از شهروندان به پیوستن به پویش نذر خون، به روزه داران توصیه کرد یکساعت پس از افطار و بعد از خوردن مایعات کافی برای اهدای خون اقدام کنند.

یادگاری افزود: زمان فعالیت مراکز انتقال خون همدان در ماه رمضان نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و نوبت بعد از ظهر در این ماه تعطیل بوده و به جای آن بعد از افطار تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پذیرش صورت می‌گیرد.

وی سهم بانوان در اهدای خون را کمرنگ دانست و گفت: بانوان به خاطر ترس و نگرانی از کم خونی از اهدای خون استقبال کمی می‌کنند در صورتی که پیش از خونگیری وضعیت هموگلوبین و غلظت خون بانوان رصد شده و در صورت نداشتن سابقه کم خونی، خونگیری صورت می‌گیرد.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان با بیان اینکه از بانوان باردار، شیرده خونگیری انجام نمی‌شود گفت: شرایط خونگیری داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال، دست کم وزن ۵۰ کیلوگرم و تجویز پزشک است.

یادگاری یادآوری کرد: فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۳۴۵ واحد خونگیری در مراکز انتقال خون همدان صورت گرفت که یک هزار و ۵۰۱ مورد آن مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند و این آمار نسبت به سال ۹۷ تا حدودی کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار