رئیس سازمان خصوصی سازی از مهلت ویرایش اطلاعات دارندگان سهام عدالت که از طریق سامانه اقدام به آزادسازی کرده اند، خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 05 May 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا صالح، در تشریح جلسه روز گذشته ستاد سهام عدالت با صاحب نظران اقتصادی و اعضای سازمان بورس، اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی در حال انجام یک سری هماهنگی‌های درون سازمانی است تا افرادی که تا پایان امروز اطلاعات خود را به سامانه سهام عدالت وارد کرده اند، تنها برای یک بار بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

 

وی افزود: تا ساعت ۲۴ دیشب هر سهام داری وارد سامانه شده و اطلاعات خود را وارد کرده است، امکان ویرایش خواهد داشت و از فردا هر فردی اطلاعات خود را در روش مستقیم آزادسازی تنها یک بار می‌تواند وارد کند. از عموم مردم درخواست می‌کنیم دقت و بررسی لازم را قبل از ورود به سامانه انجام دهند تا دچار مشکلات این چنینی و دوباره کاری‌ها نشویم.

 

آخرین جزئیات از ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

 

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه فکری به حال جاماندگان سهام عدالت شده است؟ بیان کرد: سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به اذن مقام معظم رهبری از بین سهام شرکت سودده کشور انتخاب شد، مشمولان سهام عدالتی که امروز بحث آزادسازی مطرح است مجموعا ۶ دهک پایین جامعه را شامل می‌شدند.

 

صالح ادامه داد: برای دو گروه از این دهک‌ها که شامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی بودند با ۵۰ درصد تخفیف این سهام‌ها صادر شد و مابقی مشمولان شامل تخفیف نشدند.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارزش سهام این دو دهک، گفت: از سال ۸۵ تا ۹۵ حدود ۵۰ درصد این سود از طریق سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد و این دو دهک دارای سهام یک میلیونی بودند. امروز افرادی که سال‌های ۹۵ تا ۹۸ سود سهام دریافت کرده اند مورد تعیین تکلیف سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرند.

 

وی در پایان ابراز کرد: بار‌ها تاکید کرده ایم که برای ثبت نام افراد جدید در حال حاضر ظرفیت قانونی وجود ندارد و نمی‌توانیم راجع به اضافه شدن مشمولان سهام عدالت اقدامی را انجام دهیم.

 

در تاریخ ۹ اردیبهشت با دستور مقام معظم رهبری سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر از مشمولان این سهام اجازه آزادسازی را گرفته و تاکنون نزدیک به ۲ میلیون نفر نسبت به تعیین تکلیف سهام خود اقدام کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار