معاون فرهنگی و  رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از 4 هزار و 726 عنوان کتاب برا‌ی اخذ مجوز به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب رسید.
کد خبر: ۸۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 05 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، افشین تحفه گر با بیان این خبر افزود: 2691 عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و 3 هزار و 480 عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد. 

 

وی در خصوص شمارگان این کتاب ها گفت: 6 میلیون و 640 هزار و 49 جلد شمارگان کتاب های چاپ شده در سال 98 می باشد.

 

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: 1321 عنوان تعداد عناوین کتاب با شمارگاه یک میلیون و 619 هزار و 134 جلد تعداد عناوین خروج کتاب از گمرک می باشد.

 

وی ارزش ریالی صادرات کتاب در استان خراسان رضوی را بیش از 24 میلیارد توامان عنوان کرد و گفت: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال 98 اتفاق افتاده است.

 

تحفه گر در خصوص چاپ کتاب در فروردین ماه 99 گفت: علیرغم شیوع کرونا و با توجه به این که سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد، و این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شد، 198 عنوان کتاب به دبیرخانه جهت اخذ مجوز رسیده است که 115 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و 97 عنوان با شمارگان 213 هزار و 851 جلد به چاپ رسید.

 

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید افزود: امید داریم با توجه به این که در سال جهش تولید هستیم، تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار شود و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار