با دستور معاون اول رئیس جمهور؛
عملیات اجرایی ساخت 721 واحد  مسکونی ویژه فرهنگیان در استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 04 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیش از ظهر امروز نشست ویدئو کنفرانس استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  با حضور وزیر راه و شهرسازی ، وزیر آموزش و پرورش و استانداران، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران کل آموزش و پرورش 11 استان کشور برگزار شد.
در این نشست عملیات اجرایی 14 هزار و 564 واحد مسکن فرهنگیان در 11 استان کشور از جمله تهران، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مرکزی، سمنان، زنجان و بوشهر با دستور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.
 
حسین کلانتری در این نشست ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: عملیات اجرایی تعداد 16 هزار و 838 واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در سال 92 به دولت تدبیر و امید واگذار شد که اکنون این پروژه 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: از این تعداد 15 هزار و 500 واحد احداثی واگذار شده و تا یک ماه آینده مابقی نیز آماده واگذاری است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 14 هزار و 564 واحد اقدام ملی مسکن در سطح کشور، بیان کرد: از این تعداد 3 هزار و 736 واحد مسکونی سهمیه استان است که 5 هزار نفر متقاضی داشتند.
وی افزود: از این تعداد 721 واحد ویژه فرهنگیان است که تعداد 4 هزار و 111 فرهنگی متقاضی بودند.
.
وی اظهار داشت: تمامی اراضی واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان متعلق به خود  آموزش و پرورش است.
 
کلانتری خواستار توجه ویژه معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای به روز کردن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در این نشست عملکرد  استان کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است هر چه زودتر سایه شوم این بیماری از سر جهانیان و ملت ایران دور شود.
وی با تاکید بر اینکه برقراری پرواز حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی قول مساعد می دهند که در فرصت کوتاهی شرایط لازم برای برقراری  پروازها را ایجاد کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی 14 هزار و 564 واحد مسکن فرهنگیان در 11  استان آغاز شد، عنوان کرد: وضعیت معیشت فرهنگیان یکی از دغدغه های اصلی حکومت است.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت زندگی فرهنگیان در ارتقای توانمندی نظام آموزش کشور تاثیر به سزایی دارد، گفت: امید است هیچ فرهنگی از مشکل نداشتن مسکن در کشور رنج نبرد.
جهانگیری مهم ترین شاخص وضعیت کرونا را توجه جدی به وضعیت اقشار آسیب پذیر دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید به وضعیت پساکرونا به صورت ویژه توجه داشته و ضمن احصای چالش ها از ظرفیت های جدید برای ایجاد افق های روشن استفاده کند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال جاری بحث مسکن اولویت نخست کشور در حوزه اقتصادی است و اکنون اقتصاد ما تحت تاثیر کرونا و تحریم با افتی در تولید رو به رو شده که ب اتوجه به انتخاب شعار سال به نام "جهش تولید" از سوی « مقام معظم رهبری » باید بر روی مسئله تولید تمرکز کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بیش از 11 میلیون دانش آموز اکنون از فرصت جدیدی برای آموزش در فضای مجازی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار