شهریار مستوفی در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان، ارتقاء کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی استان و پیشگیری از بیماری کرونا بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی استان از واحدهای تولیدی و همچنین سطح عرضه برقرار است.
کد خبر: ۸۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 04 May 2020

شهریار مستوفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:با توجه به اینکه سبزیجات یکی از سالم ترین و مفیدترین مواد غذایی هستند وافراد هر چقدر سبزیجات بیشتری مصرف کنند، احتمال ابتلای آن ها به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و برخی انواع سرطان کاهش می یابد.

وی افزود: کلیه سبزیجات فرآوری شده اعم از سبزیجات منجمد، کنسرو شده باید دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو بوده و در شرایط مناسب نگهداری شوندو از خرید سبزیجات بسته بندی شده فاقد مشخصات تولید کننده، مجوز های بهداشتی و آرم سازمان غذا و دارو خودداری شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه تصریح کرد:مطالعات نشان می دهد که ویروس های کرونا در حالت منجمد بسیارپایدار است اما این ویروس با شستن اصولی کامل سبزیجات و میوه‌ها و ضدعفونی کردن آنها بطور کامل از بین می‌رود.

مستوفی در پایان تاکید کرد:با پخت کامل سبزیجات و مواد غذایی در دماهای بالاتر از ۷۰ درجه سانتی گراد ویروس از بین می برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار