راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت یادگیری در دانشگاه گلستان، صادرات ۳۰۰ هزار دلار صنایع دستی استان به خارج از کشور و رفع تصرف از ۱۱۸ مورد تجاوز به بستر رودخانه‌ها از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه استان است.
کد خبر: ۸۴۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 03 May 2020

صادرات ۳۰۰ هزار دلار صنایع دستی گلستان و چند خبر کوتاه 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان گفت: سامانه های هوشمند مدیریت یادگیری الکترونیکی و جلسات آنلاین در این مرکز آموزشی راه اندازی شد که قابلیت برگزاری کلاس های مجازی درس به صورت برخط ، برگزاری امتحانات، انجام تکالیف دانشجویی و برگزاری سمینارها را دارد .

**

شرکت گاز گلستان اعلام کرد در صورت مساعد بودن شرایط جوی از ساعت ۸ صبح فردا دوشنبه جریان گاز مشترکین شهر قرق و صنایع مجاور به مدت ۱۰ ساعت و گاز مشترکین روستای بالاجاده کردکوی از ساعت ۶ صبح به مدت ۶ ساعت قطع می شود.

**

سرپرست اداره جهاد کشاورزی گالیکش گلستان گفت که با پیوندزنی گونه‌های جدید به درختان قدیمی زیتون و گردو، حجم باردهی این درختان تا ۵۵ درصد بیشتر می‌شود.

برات‌آشور فارسیانی اظهار داشت که این شهرستان ۲۰۰ هکتار باغ گردو با باروری ۹۰ درصدی و ۱۸۰ هکتار باغ زیتون با باردهی ۶۰ درصدی دارد.

سالانه از درختان زیتون گالیکش بین ۱.۵ تا ۲ تن در هر هکتار و از درختان گردو ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار محصول برداشت می‌شود که با اجرای پیوندزنی ، شاهد افزایش باروری تا ۵۵ درصد خواهیم بود.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: پارسال ۳۰۰ هزار دلار انواع صنایع دستی استان به کشورهای مختلف صادر شد.

احمد تجری افزود: در حال حاضر مراکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی در شهرستان‌های رامیان، گالیکش، کردکوی، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، گرگان، مینودشت، گمیشان و گنبدکاووس با اشتغال ۱۷۶ نفر فعال است و تا پایان امسال نیز ۸ مرکز جدید راه‌اندازی می‌شود.

**

فرمانده انتظامی گالیکش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ کیلوگرم انواع مواد افیونی از ۱۴ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ فریدون جهانتیغ اظهار داشت : در این مدت ۵۱ سارق سابقه دار و ۳۷ معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

**

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت : پارسال هزار و ۷۶۰ مورد تصرف در حد بستر و حریم رودخانه های استان شناسایی شد که برای هزار و ۱۱۵ مورد اخطار و برای ۴۴۷ نفر از متهمان تشکیل پرونده قضایی شد و از این تعداد ۱۱۸ مورد رفع تصرف گردید.

**

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: هشت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی به سیل‌زدگان استان پرداخت شد.

**

فرماندهی انتظامی رامیان از کشف جسد دختر نوجوانی در زمین‌های زراعی بخش فندرسک این شهرستان خبر داد و گفت : تحقیقات تخصصی برای شناسایی علت مرگ در دست انجام است .

**

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدت و تجارت گلستان از کشف تخلف بیش از ۵ میلیارد ریالی ناشی از نگهداری و عرضه و فروش قاچاق ۱۵۲ تن کنجاله سویای خارجی و ۷۰ تن کنجاله سویای داخلی خبرداد و گفت: پرونده تخلف این واحد به مبلغ ۵ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار