معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از بازگشت ۱۰۵۰ زائر بحرینی به کشورشان خبرداد.
کد خبر: ۸۴۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 03 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمد صادق براتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته شیوع کرونا در مشهد و در بسیاری از کشورها باعث شد مقرراتی در ورود و خروج زائران و مسافران در مرزها ایجاد شود، لذا تصمیم گرفته شد بر اساس پروتکل های خاص اقدامات لازم در خصوص این دسته از زائران صورت گیرد.

وی افزود: بررسی زائران غیر ایرانی که به ایران آمده بودند، در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد برای بازگشت حدود ۱۲۰۰ زائر بحرینی به کشورشان اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هماهنگی لازم برای اسکان این افراد به صورت متمرکز با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان صورت گرفت و زائران بحرینی در ۹ واحد اقامتی اسکان یافتند.

براتی بیان کرد: همچنین با هماهنگی انجام شده، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد پایش، معاینات پزشکی و غربالگری روزانه را برای این زائران انجام دادند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تعطیلی هتل‌های مشهد، در ایام شیوع کرونا این واحدهای اقامتی به نحو مطلوبی با حمایت خیرین و دستگاه های متولی از زائران بحرینی پذیرایی نمودند .

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره برنامه بازگشت زائران بحرینی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۲۰۰ زائر بحرینی مستقر در مشهد تاکنون ۱۰۵۰ نفر به کشورشان بازگشتند و مابقی حداکثر تا اواسط هفته آینده به کشورشان باز خواهند گشت.

براتی یادآور شد: با توجه به اینکه مدت زمان بازگشت زائران غیر ایرانی بعلت برخی ناهماهنگی‌ها در کشورهای این زائران در مشهد طولانی شد، اما در این مدت به نحو مطلوبی از زائران و میهمانان حضرت رضا(ع) پذیرایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است، تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران اعم از وزارت امور خارجه و نمایندگی این وزارتخانه در استان، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل میراث فرهنگی همکاری خوبی در خصوص رسیدگی به وضعیت این زائران داشتند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تقدیر از همکاری جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خاطرنشان کرد: در ایام کرونا هتلداران دچار خسارت‌های زیادی شدند اما در این ایام همکاری مناسبی با سیاست های ابلاغی داشتند و اعلام کردند، میزبانی از زائران امام رضا(ع) برای هتلداران استان مایه مباهات است و در شرایطی که هتل‌های استان تعطیل هستند و پذیرش مسافر ندارند، این هتل‌ها فقط به خاطر میزبانی از زائران خارجی فعال بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار