در ایامی که ما قرنطینه می‌نامیدیم و در خانه برای مبارزه با کرونا به کرات دست و صورت می‌شستیم، عده‌ای بودند که شب و روز نداشتند تا آب سالم به دست ما برسد.
کد خبر: ۸۴۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 02 May 2020

فراموش‌شدگان جبهه مبارزه با کرونا

ظهور ویروس کرونا عاملی گردید برای بازنگری به خود و گذشته، بستری شد برای حفظ سلامتی بیشتر و در خانه ماندن.

بدون شک پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در امر درمانی پیشگامان مبارزه با بیماری کروناویروس بودند، اما در این زنجیره مبارزه با کرونا حلقه گم شده‌ای بود که حضورش پای ثابت این مبارزه است و متأسفانه از چشم همگان گم مانده است.

در اولین روزهای حضور ویروس کرونا از رسانه‌ها، از زبان مسئولان و غیره شنیده و سفارش می‌شد که بهترین راه مبارزه با کرونا، شستن دست‌ها با آب و صابون است.

در این ایام سخت و در این بستر جان فرسا بازهم این آب بود که به عنوان یکی از بهترین نعمت‌های الهی به کمک بشریت شتافت.

آب؛ این نعمت الهی به این سادگی به دست ما شهروندان نمی‌رسد. در ایامی که ما قرنطینه می‌نامیدیم و در خانه نشسته بودیم و برای مبارزه با کرونا به کرات دست و صورت می‌شستیم، عده‌ای بودند که شب و روز نداشتند تا آب سالم به دست ما برسد و برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌مان از آب آشامیدنی سالم و پاک استفاده کنیم.

نیروهای خدوم شرکت آب و فاضلاب، بی‌شک از مبارزان صف اول مقابله با ویروس کرونا هستند تا آنجا که صنعت آب و فاضلاب در سطح کشور حتی در این راه نیز قربانی داد، اما در هیچ رسانه‌ای خبری از ایشان نبود و کسی هم به خاطر قدردانی از زحمات آنها گلی برایشان به جلو درب اداره و یا تصفیه خانه‌ها نفرستاد.

کسی جویای سلامت ایشان نبود و در مورد پوشش بهداشتی این قشر زحمت‌کش کسی حرفی نزد.

متأسفانه کمتر کسی به این مهم توجه کرده است که کارمندان بخش تصفیه آب در هر منطقه از کشور اگر نبودند و یا اینکه در سلامت آنان خلأ ایجاد می‌گردید، بدون شک انتقال ویروس کرونا امری غیرقابل پیشگیری بود.

اما مسئولان و کارشناسان و کارمندان و نیروهای عملیاتی آبفا با روحیه‌ای انسان‌دوستانه در تعطیلات نوروزی و حتی در زمان ایام تحویل سال، با هدف حفظ سلامت جامعه از کنار خانواده بودن گذشتند، عکس سلفی هم نگرفتند و با تواضع کامل به ایفای وظایفشان مشغول شدند؛ در حالی که در هیچ کجا در رسانه‌های پرطرفدار این روزها اعم از شبکه‌های مجازی و اجتماعی و ... و..... خبری، عکسی و نشانی از این دسته از سربازان جبهه مقدم مبارزه با کرونا منتشر نشد؛ کسی نگفت خسته‌اند، وسایل ایمنی ندارند، جانشان در خطر است و مدت‌ها از خانواده خود دور هستند.

روا است اگر به حرمت این قشر فداکار اما گمنام، کلاه از سر برداشت و گفت دلاوران خدا قوت.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار