آیا دولت در سیاست اطلاع‌رسانی خود تجدیدنظر کرده است
به نظر می رسد ستاد ملی مقابله با کرونا این بار به استانداران به صورت چراغ خاموش اجازه داده تا آخرین وضعیت استان درباره بیماری کرونا را به مردم اعلام کنند.
کد خبر: ۸۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 02 May 2020

به گزارش تابناک اردبیل، طی چند روز اخیر این دومین بار است که در پی بازدید اکبر بهنامجو استاندار اردبیل از مراکز درمانی استان، آمار تقریبی از وضعیت بیماری کوبید 19 در استان اردبیل منتشر می شود.

مقارن با تغییر مدیریتی و انتصاب دکتر شهروز حبیب زاده به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در 25 فروردین، انتشار آمار استانی مبتلایان، بهبودیافتگان و فوت شدگان متوقف شد و از آن زمان تاکنون هیچ گونه آماری از استان اردبیل در این باره اعلام نشده است.

24 فروردین جاری، آخرین آمار استانی کرونا بود که همزمان با استان اردبیل در دیگر استانهای کشور نیز از سوی روسای دانشگاههای علوم پزشکی اعلام عمومی می شد.

در این باره بخوانید
آمار فوت‌شدگان کرونا در استان اردبیل به 221 نفر رسید

دولت اعلام کرد که اطلاع رسانی آمار کرونا به صورت کلی و از سوی سخنگوی وزارت بهداشت به طور روزانه اعلام می شود.

مسئولان دولتی دلیل توقف انتشار استانی آمار کرونا را هجوم مردم به نقاط سفید کشور و شیوع بیش از پیش این بیماری اعلام کردند، ادعایی که از سوی رسانه ها و کارشناسان مورد انتقاد جدی قرار گرفت.

اکبر بهنامجو نهم اردیبهشت در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: با اینکه همه به کشنده بودن این ویروس آگاهی دارند، اما همچنان وضعیت ابتلا در استان از برخی استان های دیگر کشور بالاتر می باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز روزانه ۴۵ نفر مبتلا در بیمارستان بستری می شوند و حدود ۶ نفر فوتی داریم.

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل امروز شنبه هم در بازدید از مرکز خدمات بیماران مشکوک کرونا در اردبیل افزود: در هفته‌های گذشته وضعیت استان در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی‌توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنان این ویروس با سرعت بالایی در استان در حال انتشار می‌باشد، گفت: در حال حاضر ۲۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۵ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

استاندار اردبیل اضافه‌کرد: نیمی از تعداد بیماران بدحال بخش مراقبت‌های ویژه در وضعیت وخیم قرار دارند و روزانه نیز حدود چهار یا پنج نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بهنامجو افزود: این بیماران در بیمارستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال بستری هستند.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها از جمله کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود چند نفر مبتلا شده و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت نکات پیشگیری و فاصله‌گذاری انفرادی، خواستار پرهیز مردم از برگزاری مراسم ختم ، عروسی ، میهمانی و اجتماعات غیرضروری شد و گفت: بسیاری از مبتلایان با بی‌توجهی و شرکت در مراسم جشن و ختم که در منازل و محیطهای کوچک برگزار شده، مبتلا به کرونا شده‌اند.

او بیان‌کرد: رسیدن به وضعیت سفید منوط به طی ۱۴ روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر در شهر می‌باشد و هنوز به این وضعیت در استان نرسیده‌ایم.

استاندار اردبیل افزود: بر اساس نظریات علمی ،یک نفر مبتلا در هفته می‌تواند هزار نفر را مبتلا کند که باید، با بی‌توجهی یک نفر ممکن است چندین نفر دیگر ناقل و یا مبتلا به این ویروس شده و موجب از دست دادن جان دیگران شوند و تنها با رعایت فاصله انفرادی زمینه انتشار این ویروس کاهش می‌یابد.

بهنامجو اظهارداشت: عده‌ای از افراد از جمله فعالان بخش گردشگری و رستوران‌ها بخاطر کرونا بیکار شده‌اند که بازگشت این افراد به کار منوط به رسیدن به وضعیت سفید است.

به گزارش تابناک اردبیل، به نظر می رسد ستاد ملی مقابله با کرونا این بار به استانداران به صورت چراغ خاموش اجازه داده تا آخرین وضعیت استان درباره بیماری کرونا را به مردم اعلام کنند.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار