کد خبر: ۸۴۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 02 May 2020

تابناک/برخی از مواد غذایی به دلیل داشتن ادویه و نمک بالا، باعث تشنگی می شوند از خوردن آنها در وعده سحر خودداری کنید.

 
 مجید غیور مبرهن متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:از مصرف موادی مانند نوشابه، چای، قهوه و نسکافه در وعده سحری در ماه رمضان باید پرهیز کرد، چون این نوشیدنی‌ها مدر (زیادکننده ادرار) هستند و باعث دفع آب موجود در بدن و تشنگی فرد می‌شوند.
با خوردن این غذاها در سحر، تشنه تر می شوید
او افزود: برای شروع کردن افطار و باز کردن روزه بهتر است از یک نوشیدنی گرم مثل یک استکان آبجوش یا یک لیوان شیر گرم به همراه شیرینی‌های طبیعی مثل خرما یا کشمش استفاده کنید. پس از گذشت مدتی اگر هنوز تشنگی آزارتان می‌دهد بهتر است یک لیوان چای شیرین و یا یک لیوان آب میوه بخورید تا علاوه بر رفع تشنگی پروتئین از دست رفته بدن باز گردد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف غذا‌های چرب مانند غذا‌های سرخ شده، مرغ سوخاری، استیک، کوکو، کتلت و یا کله پاچه در سحر، می‌توانند سبب تشنگی شوند. همچنین خوردن غذا‌های ادویه‌ای در سحر، می‌تواند فرد روزه دار را در روز با مشکل تشنگی مواجه سازد.
با خوردن این غذاها در سحر، تشنه تر می شوید

غیور بیان کرد: مصرف زیاد نمک، غذا‌های شور، کنسرو شده و پر ادویه نیز تشنگی فرد روزه دار را افزایش می‌دهند و باید از مصرف آن‌ها اجتناب شود.

او تصریح کرد: مصرف مواد پروتئینی (گوشت، مرغ، لبنیات و ماهی) به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آن‌ها باید از سبزیجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از یبوست جلوگیری شود و باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذا‌های پروتئینی باعث تشنگی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار