کد خبر: ۸۴۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 02 May 2020

افتتاح ۱۲۳ طرح بوسیله رییس جمهوری تا توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان

تابناک/ افتتاح طرح های کشاورزی و نیرو بوسیله رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس و اجرای اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه، امید و همدلی از مهمترین رویدادهای خبری استان ایلام در هفته گذشته بود.

در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ اردیبهشت ماه علاوه بر موضوع کرونا رخدادهای دیگری هم در استان ایلام اتفاق افتاد که حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و همچنین معاونان وزیر نیرو به منظور افتتاح طرح های تامین آب اراضی کشاورزی از مهمترین اخبار استان ایلام بود.

از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری ۱۲۳ طرح زیربخش های مختلف کشاورزی و نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت که مهم ترین این طرح ها بهره برداری از شبکه های آبیاری سامانه های گرمسیری و مهار آبهای مرزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار و آبگیری سد شهدا بود.

از دیگر برنامه های مهم استان ایلام در هفته گذشته اجرای اولین مرحله از پویش کمک مومنانه، امید و همدلی بود که در قالب این پویش ۱۰ هزار بسته خوراکی به نیازمندان و صاحبان مشاغل خسارت دیده از کرونا که از پیش شناسایی شده بودند، توزیع شد.

بهره برداری از ۱۲۳ طرح کشاورزی ایلام بوسیله رییس جمهوری

۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ زنی قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز وارد استان ایلام شد و این طرح ها فردا پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در حوزه های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور وی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

در سفر وزیر جهاد کشاورزی چهار سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد و با آغاز به کار این سیلوها ظرفیت ذخیره گندم استان ایلام به ۴۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

سد شهدای ایلام توسط رییس جمهوری افتتاح شد

رییس جمهوری امروز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح سد شهدای ایلام( گلال) را صادر کرد.

پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی به صورت  ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری و وزیر نیرو و با گزارش حضوری مدیرعامل شرکت منابع آب ایران افتتاح و به بهره برداری رسید.

ظرفیت سرریز این سد ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم  ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

افتتاح طرح های کشاورزی موجب رونق و توسعه ایلام می شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه ایلام در بخش کشاورزی گفت: پروژه های که فردا مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می گیرند بدون شک موجب شکوفایی و رونق این استان در زیربخش های مختلف این‌ حوزه می شود.

کاظم خاوازی روز چهارشنبه در بدو ورود به ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه های آبی و خاکی مورد بهره برداری چون شبکه آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری علاوه بر اینکه رونق کشاورزی استان را در پی دارد موجب مدیریت بهینه مصرف آب نیز می شود.

وی با اشاره اینکه با بهره برداری از این‌ پروژه ها روان آبهای مرزی نیز کنترل می شود، افزود: ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع کشاورزی است که اجرای این طرح ها آبادانی، رونق تولید و همچنین افزایش نرخ اشتغال زایی را در پی خواهد داشت.

۲۶۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی ایلام افزوده می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره برداری از پروژه های کشاورزی ایلام ۲۶۰ هزار تن به میزان تولید محصولات این حوزه در این استان افزوده می شود.

کاظم خاوازی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۲۳ طرح کشاورزی استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، اظهار داشت: این پروژه ها در حوزه های آب و خاک، گلخانه و دام و طیور  با اعتبار  ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی خصوصی و منابع ملی با اشتغالزایی پنج هزار و ۹۲۰ نفر اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ۹۷ پروژه آبخیزداری با سه هزار و ۱۰۰ مترمکعب، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری، ۱۰۰ هزار تن سیلوسازی و ۱۱ واحد دام و طیور از جمله این طرح هاست.

معاون وزیر نیرو: ذخیره آب سدهای کشور مطلوب است

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: امسال وضعیت ذخیره سازی آب پشت سدهای کشور مطلوب و با توجه به میزان بارش ها در سال جاری وضعیت ذخایر آبی کشور مناسب است‌.

قاسم تقی زاده خامسی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح آبیاری و زهکشی فکه در دهلران که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت ذخیره آب سدهای کشور تقریبا مثل سال گذشته است اما ۱۰ درصد کاهش دارد.

وی یادآور شد: دلیل عمده این کاهش مربوط به استان خوزستان و سیلاب های این استان است که موجب رهاسازی آب شد.

شبکه آبیاری دهلران برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند

معاون وزیر نیرو گفت: با بهره برداری از پروژه بزرگ آبیاری و زهکشی منطقه فکه شهرستان دهلران پنج هزار و ۵۰۰ نفر مشغول بکار می شوند.

قاسم تقی زاده خامسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه آبیاری ۲۲ هزار هکتاری منطقه فکه شهرستان دهلران که با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار داشت: در این شهرستان قبلا پروژه های دشت عباس و عین خوش افتتاح و به بهره برداری رسیده بود که امروز مناطق آبیاری فکه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از این‌ میزان اراضی ۱۶ هزار هکتار به شکل بارانی و مابقی به شکل قطره ای است، افزود: آب مورد نیاز برای اجرای این پروژه بزرگ کشاورزی از جناح راست سد کرخه تامین می شود.

افتتاح سامانه گرمسیری صنعت کشاورزی ایلام را متحول می کند

استاندار ایلام گفت: بهره برداری از سامانه گرمسیری در صنعت کشاورزی این استان تحول بزرگی ایجاد می کند و نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین، ایجاد اشتغال مولد و رونق و افزایش تولیدات کشاورزی دارد.

قاسم سلیمانی استاندار ایلام روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۲۳ طرح کشاورزی استان ایلام که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، بیان کرد: با تلاش دولت در اجرای طرح های توسعه ای کشاورزی و سامانه گرمسیری افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی استان ایلام متصور است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجرا شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح های متعدد سطح آبخیزداری در ایلام از ۱۰۰ هزار هکتار به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان جدی است

استاندار ایلام گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهمترین اصل خود مراقبتی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا است لذا ضرورت دارد که مردم این موضوع را همچنان جدی بگیرند.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در رزمایش پویش مومنانه، امید و همدلی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به ناشناخته و مرموز بودن ویروس کرونا در مقطع فعلی با توجه به اینکه درمان قطعی برای آن هنوز وجود ندارد تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن است.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی شامل ثبت نام دقیق در سامانه غربالگری سلامت همراه با راستی آزمایی، خود قرنطینگی خانگی و کاهش مراودات اجتماعی است.

استاندار: نوسانات ابتلا به کرونا در ایلام نگران‌کننده است

استاندار ایلام نسبت به افزایش مبتلایان کرونا در استان هشدار داد و گفت: افزایش نوسانات ابتلا به کرونا در استان نگران‌کننده است و باید مواظب این قضیه بود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: پس از روند کاهشی طی یکی دو هفته گذشته اما به سبب جدی نگرفتن موضوع و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مردم در گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها روند بیماری سیر افزایشی پیدا کرده است بطوریکه امروز ۱۰ نفر دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است.

استاندار ایلام: افزایش مبتلایان کرونا نتیجه کمرنگ شدن حساسیت مردم است

استاندار ایلام با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته ۲۷ نفر به مجموع مبتلایان و سه نفر به تعداد متوفیان کرونا در این استان اضافه شده است، گفت: این میزان افزایش نگران کننده مبتلایان در استان نتیجه کمرنگ شدن حساسیت ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در هفدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن هشدار نسبت به جدی نگرفتن بیماری کرونا در استان، تاکید کرد: در هر جلسه از مردم استان خواهش کرده و خطرهای کرونا هشدار داده شده است اما برخی نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند.

وی تاکید کرد: روند افزایش ابتلا به کرونا در این استان نگران کننده است و در صورت رعایت نکردن مردم وضعیت ابتلا بدتر خواهد شد.

استاندار: میانگین مشارکت مردم ایلام در انتخابات مجلس ۷۶.۴ درصد است

استاندار ایلام با بیان اینکه مردم این استان در ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره حضوری پرشور و بیشتر از متوسط کشوری داشته‌اند گفت: میانگین مشارکت در همه دوره‌های انتخابات مجلس در استان ۷۶.۴ درصد است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در نشست ویدیو کنفرانس وزیر کشور با اعضای ستاد انتخابات و استانداران سراسر کشور بیشترین نرخ مشارکت مردم ایلام در انتخابات را مختص دوره پنجم با ۹۰.۶ درصد حضور اعلام کرد و اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم این استان در انتخابات بیانگر حضور در صحنه و بینش قوی اجتماعی و سیاسی آنان است.

رفتارهای بی واهمه مردم روند گسترش کرونا را افزایش داده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه وضعیت موجود و رفتار ناشناخته ویروس کرونا، روند گسترش آن به شدت افزایش یافته است که بخش مهمی از این وضعیت خطرناک و نگران کننده مربوط به رفتارهای بی واهمه مردم است.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چقدر جلوتر می رویم میزان پایبندی مردم به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی کاهش و به همان نسبت خطر بیماری کرونا در استان افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نسبت به ماه گذشته مواردی چون زدن ماسک و دستکش کمتر شده و فاصله گذاری اجتماعی بین مردم نیز کمرنگ تر شده است.

مشترکان برای پایداری شبکه برق در تابستان مصرف را مدیریت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد مصرف برق استان در حوزه‌های خانگی و عمومی است، گفت: پایداری شبکه برق تابستان در گرو مدیریت درست مصرف مشترکان است‌.

هادی شیرخانی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: پیک مصرف از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و در این مدت صنعت برق کشور با دشواری‌های زیادی روبرو است و اگر برق را درست مصرف نکنیم، خاموشی‌ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت قرمز عبور نکند امیدواری زیادی وجود دارد که تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

راه‌اندازی دفتر کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام

رییس دانشگاه ایلام گفت: به دلیل رشد کمی و کیفی دانشجویان بین الملل در این دانشگاه دفتر کنسولی مستقل با هدف عدم مراجعه دانشجویان خارجی به سایر ادارات برای انجام امور کنسولی راه اندازی شده است.

 محمد علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ایلام اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ دانشجو از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

معاون بهداشتی ایلام: آمار کرونا شفاف و تفکیکی اعلام می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار مربوط به کرونا روزانه به تفکیک شهرستان ها شامل تعداد مبتلایان، فوتی ها و بهبود یافتگان به صورت شفاف در رسانه ها و فضای مجازی اعلام می شود اما در خصوص اطلاع رسانی درباره جزئیات افراد مبتلا تابع سیاست‌های بالادستی وزارت بهداشت هستیم.

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان از شفاف ترین استان ها در ارائه آمار  مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناست.

وی یادآور شد: هم اکنون نتیجه تمامی نمونه های افراد مشکوک در استان جهت تشخیص بیماری کرونا کمتر از ۲۴ ساعت معلوم می شود در صورتیکه در آغاز شیوع، نمونه ها به استان های دیگر ارسال و نتایج آنها پس از یک هفته در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می گرفت.

دهلران رتبه سوم کشور در تولید کلزا را دارد

فرماندار دهلران گفت: این شهرستان در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه سوم را در بین دیگر شهرهای کشور دارد.

مجید عسگری عصر پنجشنبه در جریان بازدید وزیر جهادکشاورزی از طرح های کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مرزی دهلران با یکصد هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان را تولید می کند.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن گندم در این شهرستان و داشتن رتبه سوم کشور در تولید کلزا افزود: ارزش سالانه محصولات کشاورزی در این شهرستان بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال است.

سامانه شناسایی و غربالگری نیازمندان در ایلام ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سامانه ای جهت شناسایی و غربالگری افراد نیازمند در این استان با هدف کمک به نیازمندان خسارت دیده از کرونا ایجاد شده است.

شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد نیازمند در قالب این سامانه شناسایی و دسته بندی می شوند و بر اساس اولویت ها کمک هایی به آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از بحران اجتماعی پسا کرونا باید از هم اکنون دست بکار شد زیرا بدون شک پس از اتمام کرونا شاهد تبعات منفی برای برخی اقشار جامعه خصوصا کارگران خواهیم بود.

ثبت‌نام ۶۱ درصد صنوف ایلام در سامانه سلامت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه تمامی صنوف باید در سامانه ثبت‌نام و کد سلامت دریافت کنند، گفت: تا کنون تنها حدود ۶۱ درصد صنوف استان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی این صنوف باید پای کار بیایند زیرا بحث سلامت خود آنها و مردم در میان است.

حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت صنوف پرخطر استان ایلام اظهار داشت: برای مهار کرونا و قطع زنجیره این بیماری باید همه دستگاه‌ها، کسبه و بازاریان و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: باید با محوریت فرمانداران ثبت‌نام صنوف در سامانه پیگیری شود و به همین منظور گشت‌های مشترک نظارتی در سطح شهرها باید افزایش یابد.

۲ هزار و ۱۳۴ تن کالا ویژه ماه رمضان در ایلام توزیع می‌شود

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۳۴ تن انواع کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در استان توزیع می‌شود.

سعید شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جهت تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان، کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، روغن نباتی، خرما، مرغ منجمد و گوشت قرمز توزیع می شود.

وی تاکید کرد: این اقلام از طریق عاملین فروش و فروشگاه های زنجیره ای در سراسر استان توزیع می شود.

۶۰۰ مدرسه روستایی ایلام هوشمندسازی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس،۶۰۰ مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی این استان به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

عباس بیرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و توافق به عمل آمده بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، طرح اتصال این تعداد مرکز آموزشی به اینترنت طی یک یا ۲ ماه آینده با همکاری شرکت مخابرات عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی، با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران آغاز شد

طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، امام جمعه و فرماندار دهلران و جمعی از مسوولان آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در این آیین گفت: ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار ایلام به دهلران است.

احمد کرمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چشمه‌های آبگرم دهلران، افزود: با توجه به خاصیت گوگردی این چشمه‌ها و خسارت به وسایل برقی ساکنان منطقه، طرح ساماندهی آن پیش‌بینی شد.

پیشرفت ۶۰ درصدی آبرسانی به روستای چم‌شیر سیروان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به سایت جدید روستای سیل‌زده چم‌شیر شهرستان سیروان با پیشرفت ۶۰ درصدی در دست اجراست.

نورالله تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه توزیع آب این روستا به طول ۱۰ کیلومتر و خط انتقال آن به طول یک هزار و ۸۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

وی از احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی این پروژه خبر داد و افزود: برای تکمیل این طرح آبرسانی روستایی ۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

۲۲۶ واحد مسکونی روستای سیل‌زده چم‌شیر به بانک معرفی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲۲۶ واحد مسکونی از ۳۰۰ واحد سایت جدید روستای سیل‌زده چم‌شیر شهرستان سیروان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به بانک معرفی شد.

احمد کرمی روز یکشنبه در بازدید از روستای در دست ساخت چم‌شیر شهرستان سیروان اظهار داشت: در همین راستا تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

وی افزود: در مجموع با احتساب اقدامات زیرساختی نظیر انشعاب‌های آب، برق، گاز، جاده و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث سایت جدید روستای چم‌شیر دهستان عرب رودبار هزینه شده یا در حال هزینه است.

تمامی مدارس سنگی ایلام برچیده می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: تمامی فضاهای آموزشی سنگی در این استان با تفاهم بین استاندار ایلام و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور امسال تخریب و برچیده خواهند شد.

نصرت الله رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه بین معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار ایلام که در دست اقدام برای انعقاد است تمامی مدارس سنگی استان به تعداد ۸۰ فضا در قالب  ۱۶۸ کلاس درس تخریب و نوسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: این مدارس سنگی که بیشتر مقطع تحصیلی ابتدایی هستند هم اینک در روستاهای شهرستان های استان دایر و پس از تخریب همین تعداد مدرسه با جدیدترین استانداردهای آموزشی جایگزین خواهد شد.

پروانه ساخت یک هزار و ۱۷۱ واحد سیل‌زده در ایلام صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان این اداره کل تاکنون پروانه ساخت برای یک هزار و ۱۷۱ واحد خسارت دیده از سیل سال گذشته در استان صادر شده است.

حبیب الله محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون ۲۱ هزار و ۸۷۶ متقاضی سیل زده جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۳۸ واحد در مناطق شهری و روستایی تایید شده است.

وی افزود: از این تعداد واحد تایید شده سه هزار و ۲۸۵ مورد احداثی، ۹ هزار و ۸۰۲ هزار مورد تعمیری و سه هزار و ۵۵۱ هزار مورد نیز معیشتی بوده است.

کارگر ایلامی نمونه بخش صنعت کشور شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: محمد جعفری کارگر شرکت سیمان ایلام به عنوان کارگر نمونه سی و یکمین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه در بخش صنعت کشور معرفی شد.

شکراله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار نمونه، هر سال با هدف تجلیل از کارگران و گروه کارهای نمونه و به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می شود.

وی افزود: معیار انتخاب کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در مرحله ملی، اختراع، نوآوری و خلاقیت، مسوولیت پذیری، نظم و انضباط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار