جمهوری اسلامی ایران در سال 1377 و در زنجیره تکمیل دولت سازی اش، شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان یک نهادی نوپا در اوایل دهه سوم انقلاب اسلامی و در جهت ارتقاء سطح کارآمدی نظام اسلامی تاسیس کرد.
کد خبر: ۸۴۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 30 April 2020

تابناک رضوی: شورای اسلامی یک نهاد مردمی و یک نهاد و مرجع تصمیم گیری و نظارتی است بعضی از وظایف شورا جنبه وضع مقررات و برخی جنبه های مراقبتی دارد.

 

تاکنون انتخابات  پنج دوره شورای اسلامی در کشور برگزار شد.

 

دوره اول سال 1377 و دوره پنجم سال 1396 میباشد.

 

شورا های شهر و روستا در برگیرنده نمایندگانی است که منتخب مردم هستند و بدیهی است که یکی از عوامل موثر در توانمندی آنها، برقراری ارتباط پویا با مردم است لذا صداوسیما و اصحاب رسانه با فراهم نمودن زمینه های ارتباط مستمر میان شورا و مردم، می توانند نمایندگان شورا را به داشتن پشتیبانی مردم دلگرم کنند.

 

صداوسیما می تواند با طرح مسائل شهری در بستر رسانه، امکان تعامل میان نمایندگان شورا با دیگر مسئولین استان را در منظر مردم فراهم آورد. گفتنی است که این نوع تعامل چون در معرض مشاهده و قضاوت مرم است می تواند خیلی تاثیر گذار باشد.

 

بزرگترین انتظار مردم از اصحاب رسانه خصوصا صداوسیما، طرح مشکلات آنها در رسانه و اخذ پاسخ مسئولان است این عرصه ای است که اصحاب رسانه از نمایندگان شورا و مدیریت شهری و مسئولین شهرداری، توقعات جدی دارند که ضمن پاسخگویی به سئوالات مربوط به حوزه کاری خویش، توان نقد پذیری خویش را نیز افزایش دهند تا از این طرق زمینه های تقویت و تسهیل گردش کار مربوط به امور شهری را فراهم آورند.

 

کمک به امر جذب گردشگر و نیز سرمایه به شهرها از دیگر مواردی است که صداوسیما و اصحاب رسانه می توانند به یاری شورای شهر و شهرداری ها بشتابند. واضح است که شوراهای شهر راغب به توسعه شهر و آبادانی آن هستند ودر  این فرایند  جذب سرمایه و نیز گردشگران هدفمند به استان، تسریع می شود، لذا صداوسیما و اهالی رسانه می توانند با نمایش جاذبه های شهر و استان و نیز نمایاندن زمینه های سرمایه گذاری از این منظر مفید واقع شوند. 

 

محسن نصرپور مدیرکل صدا وسیما خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار