سعید هژبری:
به گزارش تابناک سمنان: سعید هژبری رئیس سازمان نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس با رشد ۱۶۹ درصدی مواجه بوده است، گفت: ۹۹ پروژه آموزشی برای استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۴۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 29 April 2020

نوسازی مدارس البرز اعتبار گرفت

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان سمنان ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس استان دریافت شد که سهم ۱۸ درصدی کل اعتبارات استان را شامل می‌شود، ابراز داشت: این اعتبارات نسبت به سال قبل آن ۱۶۹ درصد رشد داشت.

وی بابیان اینکه دو پروژه به‌صورت خیر ساز شامل ۱۸ کلاس درس و سه هزار مترمربع زیربنا در دست اجرا است، ابراز داشت: به‌طورکلی طی سال گذشته ۳۷ پروژه مشارکتی با ۲۴۱ کلاس درس و ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا قرار داشت.

سعید هژبری ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ پروژه آموزشی و ورزشی با ۷۴۶ کلاس درس و ۷۵۳ هزار مترمربع برای استان سمنان در حال اجرا است، افزود: ۵۷ پروژه شامل ۴۷۰ کلاس درس با ۸۷ هزار مترمربع زیربنا از اعتبارات ملی و ۴۰ پروژه با ۲۵۸ کلاس درس و ۶۳ هزار مترمربع زیربنا از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

هژبری ضمن بیان اینکه ۱۵ پروژه آموزشی با ۹۱ کلاس درس در استان سمنان تکمیل شد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد رشد داشته است، در ادامه تصریح کرد: در حوزه مقاوم‌سازی چهار پروژه با ۲۸ کلاس درس و ۴۰ هزار میلیون ریال در حال اجرا بود که دو پروژه تحویل و مابقی در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: برای سال جاری ۲۹ پروژه آموزشی با ۲۰۲ کلاس درس و ۴۱ هزار مترمربع زیربنا در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است که به بهره‌برداری برسد و این رقم به نسبت سال قبل آن ۹۷ حدود ۱۲۰ رشد خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه مشارکت خیران در نوسازی مدارس استان ۸۵ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: ۲۱ میلیارد تومان تعهد خیران بود که ۵۵ درصد آن محقق و برای سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

هژبری ضمن بیان اینکه در حوزه استانداردسازی مدارس همه بخاری‌های نفتی در استان سمنان جمع‌آوری‌شده است، تصریح کرد: هشت درصد کلاس‌های درس دارای سامانه بخاری گازی هستند که در صورت تأمین اعتبارات لازم همه کلاس‌های درس به سامانه گرمایشی استاندارد حرارت مرکزی مجهز می‌شوند.

وی بابیان اینکه سه فضای آموزشی به‌صورت مجتمع آموزشی مدیریت سبز در دست اقدام است که یکی از آن‌ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دو فضای دیگر با معماری ایرانی طراحی شدند که عملیات آن در حال اتمام است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه پنج مدرسه سنگی استان امسال در دستور کار قرارگرفته است، افزود: قادر هستیم تا با تأمین اعتبارات این فضاها را جمع‌آوری و فضای جدید به‌جای آن‌ها ساخته شود.

هژبری ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۴۵ مناقصه برگزار و حاصل آن ۹۵ قرارداد بود که نسبت به سال قبل ۸۵ درصد رشد داشت، تصریح کرد: ۸۹ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات آموزشی هزینه و تحویل مدارس شدند که این رقم به نسبت سال ۹۷ حدود ۱۶۷ درصد رشد داشته است.

وی ضمن بیان اینکه ۱۲۶ کلاس درس پروژه مسکن مهر در حال اجرا است، افزود: ساخت مدارس در مسکن مهر به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در استان محسوب می‌شود که برای پوشش کل آن ۴۲ مدرسه با ۵۴۰ کلاس درس نیاز است که برش چهارساله برای آن تعریف شد تا کل مسکن مهر به مدرسه مناسب دسترسی داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار