حاجی پور ادامه داد: صدرا دارای رشد جمعیتی پرشتابی است که خدمات و امکانات به اندازه آن تأمین نشده و طبق قانون شهرهای جدید که صراحت دارد به محض مستقر شدن شهرداری، تمام دستگاه‌های خدمات رسان مثل سایر شهرها موظفند خدمات ارائه بدهند اما تاکنون دستگاه‌های مختلف دولتی وظایف و تکالیف خود را در خصوص این شهر ایفا نکرده اند.
کد خبر: ۸۴۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:در هفته جاری شرکت عمران شهر جدید صدرا میزبان دو تن از منتخبین مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بود.

خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در جلسه‌ای که با حضور منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران برگزار گردید ضمن خوش آمد گویی و تبریک ماه مبارک رمضان، به بررسی طرح‌های مختلف توسعه‌ای شهر جدید صدرا، گزارشی از وضعیت پروژه‌ای عمرانی در دست انجام و مسائل و مشکلات شهر صدرا پرداخت.

وی به روند شکل گیری شهرهای جدید در کشور و رشد جمعیت شهر جدید صدرا اشاره کرد و افزود: شهر جدید صدرا تا سال ۹۰ رشد خیلی آرامی داشت که با آمدن پروژه‌های مسکن مهر رشد شدیدتری پیدا کرد به نوعی سیل شهر نشینی اتفاق افتاد که موضوع تأمین خدمات را به یک چالش جدی روبرو کرد.

حاجی پور ادامه داد: صدرا دارای رشد جمعیتی پرشتابی است که خدمات و امکانات به اندازه آن تأمین نشده و طبق قانون شهرهای جدید که صراحت دارد به محض مستقر شدن شهرداری، تمام دستگاه‌های خدمات رسان مثل سایر شهرها موظفند خدمات ارائه بدهند اما تاکنون دستگاه‌های مختلف دولتی وظایف و تکالیف خود را در خصوص این شهر ایفا نکرده اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا تصریح کرد: ۱۶ باب مدرسه، حدود ۱۱ مسجد، ۲ مجموعه کلانتری، ۲ مجموعه فرهنگی، ۳ زمین چمن روباز، یک مدول پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته در غرب صدرا، سالن‌های ورزشی و خدمات روبنایی دیگر توسط شرکت عمران صدرا در چند سال گذشته برنامه ریزی و اجرایی شده است که اگر چه جزو تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی و مجموعه شرکت عمران نبوده است اما برای ارتقا شرایط سکونت و کیفیت زندگی شهروندان در شهر جدید صدرا برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده به شرکت آبفا جهت احداث تصفیه خانه فضلاب در شهر صدرا اظهار داشت: به دلیل شکل اراضی شهر صدرا امکان احداث تصفیه خانه مرکزی وجود نداشت که در سال ۹۵ زمینی به متراژ ۱۰ هکتار بطور رایگان در اختیار شرکت آبفا قرار گرفت و علاوه بر آن جهت تسریع در ساخت آن مبلغ ۷۰ میلیارد ریال نیز بنا به دستور دادستان محترم مرکز استان اختصاص داده شد که این نیز کاملاً در حساب پیمانکار آبفا کارسازی شده است.

حاجی پور به نحوه دسترسی‌های شهر صدرا به شیراز اشاره کرد و افزود: مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور دوکوهک به عنوان بزرگراه بین شهری با ۳.۵ کیلومتر طول و عرض ۶۵ متر، ۷۰ درصد این مسیر آماده بهربرداری است و ۳۰ درصد مابقی آن که در حریم شهر شیراز بود با رایزنی‌های انجام شده به شهر جدید صدرا الحاق پیدا کرد و تا هفته دولت امسال کل مسیر بعنوان بزرگراه درون شهری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ادامه داد: مسیر دسترسی قره پیری یک پروژه استراتژیک با اعتبار بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال که تاکنون مصوبه شورای ترافیک آن گرفته شده و با اخذ مجوز مجمع عمومی شهرهای جدید کشور و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و کمتر از دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه به مسیردسترسی شیراز - اصفهان اشاره کرد و افزود: آزادراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال مسیر پرچالشی بود اما خوشبختانه این مسیر احداث و آماده بهره برداری است.

حاجی پور با اشاره به اینکه بودجه‌ای که شرکت عمران می‌بایست در زیرساخت‌های شهری مثل راه‌های دسترسی، مترو و نظایر آن هزینه کند در پروژه‌های روبنایی که وظیفه دیگر دستگاه هاست هزینه می‌شود، لذا از منتخبین مردم در مجلس درخواست کرد: مسائل و رفع مشکلات شهر جدید صدرا را بطور ویژه پیگیری کنند.

جعفر قادری منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌هایی که شرکت عمران در بخش‌های زیربنایی و روبنایی انجام داده ابراز امیدواری کرد و گفت: در هفته‌های اخیر چندین جلسه در وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد که در رفع مشکلات مردم اثر بخش خواهد بود و موضوعات حل نشده به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی موضوعات مانند فاضلاب، ایجاد میدان تره بار، آرامستان، منطقه استقرار فعالیت‌های صنعتی، صنایع سبک و … پروژه‌های الویت داری هستند که باید در دستور کار قرار گیرد.

قادری با اشاره به پروژه مهم انتقال آب از سد درودزن به شیراز از تخصیص مناسب آب برای حل مشکل آب شهروندان شهر صدرا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: انتقال آب سد درودزن با پیگیری‌های آب منطقه‌ای به زودی تا قبل از فصل گرما به بهره برداری خواهد رسید. ایشان همچنین بر اتصال دسترسی صدرا به آزادراه اصفهان شیراز به عنوان یکی دیگر از محورهای مواصلاتی مهم این شهر و محور قره پیری تاکید کردند و از پیگیری حل مشکلات احداث این دسترسی‌ها در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.

ابراهیم عزیزی دیگر منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به چند موضوع مهم اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات شهر صدرا از گذشته نبود یک سیاست واحد مبنی بر آینده نگری بوده است و این خطای راهبردی است که سلیقه‌ای عمل شده و شاید اگر از ابتدا یک نگاه هوشمندانه به توسعه شهر بود اکنون با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

وی ادامه داد: بدنه دولت و دستگاه‌های دولتی می‌بایست کمک کنند تا شهر ساخته شود و دستگاه‌های خدمات رسانی که تاکنون به توسعه شهر صدرا کمکی نکرده اند وارد میدان شده و در رفع مشکلات شهر قدم بردارند.

ایشان با اشاره به پروژه مهم دسترسی و اتصال صدرا به شیراز از مسیر باجگاه بر بازگشایی و زیر بار ترافیک رفتن این بزرگراه تاکید کردند و همچنین از انجام رایزنی با سازمان مرکزی اوقاف برای مشارکت اوقاف در پروژه‌های سرمایه گذاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این اتفاق به حل کمبودهای این شهر کمک کند.

عزیزی در پایان پیشنهاد کرد جهت کمک به شهر جدید صدرا با مدیریت یکپارچه و منطقی یک شورا یا کارگروه راهبردی به منظور هماهنگی با حضور شرکت عمران صدرا، شهرداری و شورای شهر و نمایندگان مردم تشکیل شود و جلسات بصورت دوره‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی ارائه خدمات بصورت موردی برگزار خواهد شد؛ امید است با تشکیل و برگزاری جلسات این شورا، مشکلات شهر جدید صدرا به حداقل برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار