معاون کمیته امداد گلستان:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: به ‌منظور توانمندسازی مددجویان، حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال گذشته پرداخت شد.
کد خبر: ۸۴۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 29 April 2020

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: به ‌منظور توانمندسازی مددجویان، حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش تابناک گلستان، محمد صفرپور اظهارکرد: به منظور توانمندسازی و رسیدن به درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی سه هزار و ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

صفرپور عنوان کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد؛ بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

وی افزود: بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه سازمان تامین اجتماعی با حداقل ۵۵ سال و آقایان با حداقل ۶۰ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‎مند می ‏شوند.

صفرپور با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، باهدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به سن ۵۵ سالگی و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند و بر همین اساس کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌دهد تا بعد از گذر ۱۰ سال با بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: ۳۲۱ مددجوی گلستانی از زمان اجرای این طرح تاکنون بازنشسته شده و از مزایای بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار