کد خبر: ۸۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 29 April 2020

 

تابناک/سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا گفت: اجاره فضاهای آموزشی بلااستفاده اقدامی مطلوب در راستای خودکفایی آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار این شهرستان برگزار شد.

سیدمحمدی در این جلسه ضمن گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: معلمان از ابتدای تعطیلی مدارس و در راستای استمرار آموزش در مبارزه با شیوع و گسترش ویروس کرونا به طرق مختلف نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه  با تلاش معلمان علی رغم تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشد، افزود:معلمان در میدان پیکار با کرونا حضور داشتند و دست از آموزش و رسالت خود برنداشتند.

سیدمحمدی به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از جایگاه معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است تکریم و تجلیل از معلمان در شان  جایگاه شان باشد.

وی با بیان اینکه بواسطه تعطیلی مدارس نباید از تجلیل و تکریم این عزیزان غافل شویم، گفت:باید بهتر از سالهای گذشته این عزیزان تکریم شوند.

سیدمحمدی با بیان اینکه لازم است باتوجه به محدودیت ها نسبت به تکریم معلمان اقدام شود، یادآور شد:همه باید قدردان زحمات معلمان باشیم.

وی با بیان اینکه طبق پیگیری های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید بنا است ۳مدرسه حضرت رقیه(س)، حجاب و شهید پورنصیری در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد، گفت: ان شاء..با افتتاح و شروع به کار مجدد این ۳مدرسه، مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی برطرف خواهد شد و در داخل شهر در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

سیدمحمدی به شیوه آموزش و تدریس فعلی در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: ما با بحرانی روبه رو هستیم که همه دنیا را درگیر کرده است و ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و…را تحت شعاع قرار داده است.شبکه اجتماعی شاد ویژه دانش آموزان در کوتاهترین زمان ممکن طراحی و اقدام به آموزش و جبران عقب ماندگی درسی شده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه طبیعی است مسائل و مشکلاتی در این خصوص وجود داشته باشد، گفت: درخصوص مدارس غیرانتفاعی باید به فکر مدارس، اولیا و معلمان بود.

سیدمحمدی با بیان اینکه دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا امکانات و فرصتهایی در نظر گرفته است اینکه مدارس غیردولتی مشمول می شوند یا نه  توسط وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: تاکید می کنم مدیران مدارس غیردولتی از معلمانی که در فضای آموزشی حضور داشتند و مشغول آموزش بودند را مورد حمایت قرار گیرند.

وی اجاره فضاهای آموزشی بلااستفاده در روستاها را یک فرصت دانست و عنوان کرد: اجاره فضاهای آموزشی بلااستفاده اقدامی مطلوب است.ضروری است اطلاع رسانی های لازم در این خصوص انجام شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه بسیاری از اهالی روستاها خواهان اجاره و یا خرید اینگونه فضاها هستند، گفت: لازم است این زمین ها و فضاها محصور شوند؛ چرا که معمولا این فضاها مورد تصرف و تجاوز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس بلااستفاده در داخل شهر می توانند کاربری تجاری داشته باشند، گفت: این اقدام می تواند آموزش و پرورش را به سمت خودکفایی سوق دهد.

فرماندار صومعه سرا در خاتمه متذکر شد: مطلوب است اینگونه طرحها و اقدامات شناسایی شود؛ چرا که در توانمندسازی مالی آموزش و پرورش می تواند مثمرثمر واقع شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار