عباس صوفی با اشاره به فعالیت و برنامه‌ریزی بهتر برای ورزش شهروندی همدان در سال ۹۹ گفت: امسال به دنبال برنامه‌ریزی کاملاً منسجم‌تر برای ورزش محلات خواهیم بود تا بتوانیم کیفیت و تعداد رشته‌ها را برای شهروندان افزایش دهیم همچنین نگاه بسیار ویژه‌تری به ورزش بانوان خواهیم داشت تا مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 25 April 2020
درحالی شهرداری همدان توسعه ورزش محلات را شعار خود قرار داده که تکمیل اصلی‌ترین نیاز این بخش که همان زمین‌های ورزشی است امروز و فردا می‌شود و در آخرین وعده پایان بهار امسال ذکر شده است.

به گزارش مهر، توجه به ورزش از نیاز‌های اساسی برای شهروندان هر جامعه محسوب می‌شود چراکه آثار مثبت فراوانی دارد که تأمین سلامت شهروندان یکی از هزاران تأثیر قابل ذکر آن است.

ورزش می‌تواند راهی مطمئن برای تفریح و گذران اوقات فراغت و ابزار مؤثری برای جلوگیری از انواع انحرافات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به سیگار و مواد مخدر باشد و حتی در دنیایی که بازی‌های رایانه‌ای جای خود را باز کرده پدیده ورزش می‌تواند به‌عنوان ابزاری سالم و نسبتاً ارزان برای مقابله با انواع تهاجمات فرهنگی مدنظر باشد.

توسعه ورزش هزینه‌های سرسام‌آور در بخش‌های درمانی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد
آنچه مسلم است توسعه ورزش و چه بهتر اگر همگانی باشد می‌تواند بسیاری از هزینه‌های سرسام‌آور در بخش‌های درمانی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و بر میزان بهره‌وری و توسعه در ابعاد مختلف نقش بازی کند.

گذشته از بخش‌های مختلفی که طبق وظیفه باید امکانات ورزشی را برای مردم جامعه مهیا کنند مدیریت شهری از جمله شهرداری‌ها نیز باید با تأمین حداقل‌های این بخش از جمله پیش بینی زمین‌های مناسب و قراردادن وسایل ورزشی در پارک‌ها در زمینه تشویق شهروندان به انجام فعالیت‌های ورزشی قدم بردارند.

وجود فضا‌های ورزشی در همه‌جای دنیا حق شهروندی محسوب می‌شود و باید بر اساس استاندارد‌های لازم نسبت به ساخت و اختصاص این فضا‌ها به مردم اقدام شود.

شهرداری همدان در همین راستا از چندسال قبل موضوع توجه به ورزش محلات را در برنامه قرار داد و هر سال با تعریف برنامه‌هایی آن را دنبال کرد، اما مسأله‌ای که این روز‌ها بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته امکانات زمین‌های ورزشی در محلات مختلف شهر همدان است.

لزوم توجه به رعایت استاندارد‌های لازم در زمین‌های ورزشی همدان

روال کار در سال‌های اخیر در برگزاری مسابقات ورزشی محلات همدان به این نحو بوده که رقابت‌ها در زمین‌های ورزشی دنبال می‌شد، اما از آنجا که امکانات این زمین‌ها مناسب نیست رضوان سلماسی در آخرین کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال مسابقات ورزش شهروندی در زمین‌های ورزشی مناطق ۴ گانه شهر همدان و بر اساس دستورالعمل مربوطه این مناطق برپا خواهد شد، اما این اقدام مستلزم تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از ۳۲ زمین ورزشی شهرداری همراه با رعایت استاندارد‌های لازم پیش از آغاز مسابقات است.

رضوان سلماسی با تاکید بر اینکه این اقدام باید حداکثر تا نیمه خردادماه امسال عملیاتی شود، گفت: به‌منظور تکمیل و احداث زمین‌های ورزشی، مجموعه‌ای از استاندارد‌ها برای احداث و تجهیز آنان در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهیه و آماده ابلاغ برای اجرا به مناطق شهرداری است که باید ابلاغ این مهم هرچه سریع‌تر صورت پذیرد.

اما شهردار همدان در این خصوص نظر متفاوتی دارد و شهرداری را در اجرای برنامه‌های این بخش موفق می‌داند.

عباس صوفی با اشاره به نگاه شهرداری به ورزش شهروندی و توجه ویژه به آن اظهار کرد: ورزش شهروندی که در همدان با نام ورزش محلات در این سال‌ها فعالیت داشته یکی از مزیت‌های اجتماعی شهر همدان است که با نگاه ویژه شورای شهر همدان و شهرداری در این سال‌ها توانسته در تأمین سلامت جامعه قدم بردارد.

صوفی بابیان اینکه ورزش شهروندی نقش مهمی در ساخت زیربنای شهری دارد و ما به عنوان یکی از کلید‌های اصلی توسعه شهر به آن نگاه می‌کنیم و هر سال به دنبال تقویت و توسعه ورزش شهروندی در همدان هستیم، ادامه داد: سال ۹۸ شاهد موفقیت چشمگیر ورزش شهروندی در همدان بودیم.

وی گفت: برای نخستین بار در رشته فوتبال مسابقات را در رده‌های سنی پایه برگزار کردیم تا بتوانیم علاوه پر کردن اوقات فراغت و نشاط اجتماعی در امر آموزش و استعدادیابی هم قدمی برداریم.

افزایش تعداد رشته‌های ورزشی و فعال کردن چندین رشته برای بانوان

صوفی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد رشته‌های ورزشی و فعال کردن چندین رشته برای بانوان نیز باعث شد استقبال از ورزش شهروندی در سال گذشته بسیار چشمگیر باشد و امروز ورزش شهروندی در همدان به عنوان یکی از مطالبات مردمی از شهرداری شناخته می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های اعضای شورای شهر همدان بیان کرد: خوشبختانه نگاه اعضای شورای شهر همدان از ریاست و تمامی اعضای شورا به ورزش شهروندی و توسعه روز افزون آن کاملاً مثبت بوده است.

صوفی با اشاره به رشد زیرساخت‌های ورزش شهروندی در محلات همدان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷ زمین ورزشی در سطح محلات همدان در حال احداث هستند که از این تعداد زمین فوتبال و والیبال پارک لاله تکمیل شده است.

تکمیل ۱۷ زمین ورزشی تا پایان بهار ۹۹

وی عنوان کرد: علاوه بر مورد‌های اشاره شده زمین‌های ورزشی دره مرادبیگ، زمین منوچهری، پارک مردم در حال ساخت و تجهیز هستند و امیدواریم تمامی این ۱۷ پروژه تا پایان بهار ۹۹ به بهره‌برداری برسد؛ همچنین علاوه بر سالن ورزشی چند منظوره فرهنگسرای ولایت واقع در کوی خضر در محله‌های کوی جنت و کوی مدرس دو سالن چند منظوره دیگر نیز در دستور کار ما قرار دارد.

شهردار همدان با بیان اینکه افزایش زیرساخت‌های ورزشی محلات همدان توجه به سرمایه اجتماعی در راستای سلامت جامعه خواهد بود، بیان کرد: نشاط و سلامتی جامعه از اهداف اصلی ما در افزایش زمین‌های ورزشی بوده که از ۱۵ عدد گذشته به بیش از ۳۲ زمین در حال حاضر رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه زمین‌های چمن مصنوعی امکان استفاده در تمام ایام سال را خواهند داشت، بیان کرد: در ساخت و تجهیز این زمین‌ها تلاش شده از بهترین لوازم استفاده کنیم و کیفیت را مد نظر داشته‌ایم کمااینکه به دلیل مصنوعی بودن چمن این زمین‌ها امکان استفاده در طول فصول مختلف سال فراهم است.

شهردار همدان ادامه داد: همچنین به دنبال آن هستیم که نور مناسب در این زمین چمن‌ها نصب شود تا در زمان تاریکی نیز مردم بتوانند از این مکان‌ها استفاده کنند همچنین این چمن‌ها را برای حفظ و نگه‌داری به شورای اجتماعی همان محلات خواهیم سپرد.

صوفی با اشاره به فعالیت و برنامه‌ریزی بهتر برای ورزش شهروندی همدان در سال ۹۹ گفت: امسال به دنبال برنامه‌ریزی کاملاً منسجم‌تر برای ورزش محلات خواهیم بود تا بتوانیم کیفیت و تعداد رشته‌ها را برای شهروندان افزایش دهیم همچنین نگاه بسیار ویژه‌تری به ورزش بانوان خواهیم داشت تا مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: با وجود افزایش تعداد زمین‌های ورزشی باید پراکندگی این زمین‌ها نیز در تمامی مناطق و محلات شهر همدان مورد توجه قرار گیرد.

روح‌الله وجدی هویدا اضافه کرد: به‌منظور توسعه طرح ورزش شهروندی در سطح شهر همدان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا از ظرفیت شورا‌های اجتماعی محلات استفاده شود.

افزایش زمین‌های ورزشی در محلات مختلف

وی تاکید کرد: چشم‌انداز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزایش زمین‌های ورزشی در محلات مختلف و به صورت پراکنده است.

گذشته از صحبت‌های مسئولان که توسعه ورزش محلات همدان را اولویت برنامه‌های خود عنوان می‌کنند نگاهی به گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری مهر طی سال گذشته نشان دهنده آن است که در انجام برخی امور فکر و اندیشه لحاظ نمی‌شود که نمونه آن را در سرنوشت نامعلوم دهکده محلات همدان شاهدیم.

دهکده ورزش محلات همدان که سال ۹۵ با سروصدای بسیار و یک میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد این روز‌ها در پی بی‌تفاوتی مدیران شهرداری نسبت به وضعیت آن به بیابان خار و خاشاک تبدیل‌شده است که در گزارش دیگری به وضعیت و سرنوشت معلوم آن خواهیم پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار