بدنبال تغییر مدیرکل آموزش وپرورش استان ،این رسانه در مطلبی انتقادی به شیوه تغییر و استفاده ابزاری برخی صاحبان قدرت از دستگاه مهم برای نیل به منافع ومطامع شخصی وخانوادگی واکنش نشان داد . یکی از فرهنگیان استان با ارسال مطلبی تحت عنوان " همه منتظر این تغییر بودند" تغییر مدیرکل را در راستای  خواست مجموعه فرهنگیان استان روایت کرده است .
کد خبر: ۸۴۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 23 April 2020

تابناک ایلام::بدنبال تغییر مدیرکل آموزش وپرورش استان ،این رسانه در مطلبی انتقادی به شیوه تغییر و استفاده ابزاری برخی صاحبان قدرت از این دستگاه مهم برای نیل به منافع ومطامع شخصی وخانوادگی واکنش نشان داد . یکی از فرهنگیان استان با ارسال مطلبی تحت عنوان " همه منتظر این تغییر بودند" تغییر مدیرکل را در راستای  خواست مجموعه فرهنگیان استان روایت کرده است .

متن مطلب ارسالی بدون دخل وتصرف منتشر می گردد:

زمانی که بحث تغییرات پیش می آید،جلسات تودیع برای از دست دهنده پست مدیریت شبیه مجلس ختم می‌شود. متخصصان علم مدیریت، طول عمر مدیران منصوب را، تا چهارسال بیشتر پیش‌بینی نمی‌کنند، اما اگر کمتر از آن باشد و پیشرفتی در پس آن نباشد، یعنی بالادستی ها از شیوه مدیریت او خرسند نیستند و بیش از چهار سال نیز بصلاح نیست، زیرا در ایلام سر از لابی و رانت و روغن و عسل در می آورد. اما نکته‌ای که این یادداشت را باعث شده، ضرویات تغییر مدیرکل آموزش و پرورش ایلام است.

 تغییر مدیرکل آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر بود و مدت هاست عقب افتاده بود، زیرا ماعموما اهل تفریط و افراط هستیم، یا چهل‌ستون می‌سازیم یا بی‌ستون. حتی در روز رفتن هم، آنقدر از مدیری که در حال تغییر است تعریف می‌کنیم که خودش هم باور نمی‌کند و همه حاضران سوال می‌کنند، پس چرا با این همه خدمات، از مسئولیت کنار گذاشته شد؟ تغییر می‌تواند برای هر دو نفر آغاز یک حرکت تازه باشد. در فلسفه زایش، هر آمدنی با رفتنی همراه است. این آمدن و رفتن‌ها زوایای پنهانی دارد. وقت آن است که انتصاب مدیران را با یک حداقل نمره از آگاهی، دانش، تعهد، تخصص و تجربه درهم آمیزیم و دیگر انتصابات براساس مدیریت آزمون و خطا یا کسب دانش و تجربه به پایان برسد.


نخست اینکه این تغییر فقط خواست مسئولان وزارت آموزش و پرورش بوده است و بقول مشاور استاندار محترم از 7 ماه پیش مصر بر انجام آن بوده اند که با مخالفت استاندار محترم مواجه بوده است و این نشان میدهد هیچ اختلاف نظری حداقل در طول سال 98 بین استاندار و نماینده اصلاح طلبان بر سر موضوع تغییر مدیرکل آموزش و پرورش نبوده است و حتی در یک مسیر نگه دارنده حرکت کرده اند و تا جایی که امکان داشته است هر دو نفر برای ماندگاری ایشان سنگ تمام گذاسته اند، پس مسئله مدیریت شخص است!!


دوم اینکه تغییر یک مدیر بیشتر از همه چیز به عملکرد مدیریتی او برمی گردد و در این بین مدیرکل آموزش و پرورش نتوانست نظر جمیع معلمان را نسبت به خود تغییر دهد و همواره معلمان منتظر این تغییر بودند و حتی شش ماه پس از مدیریت ایشان گمانه زنی ها شروع شد و بارها تا لغو ابلاغ پیش رفت، همچنین انتصابات لحظه ای و انفجاری و مسئله دار در معاونت ها و مدیریت های شهرستان ها از ایشان یک مدیرکل متمایز ساخته بود و عموما گزینه های موفقی جز معدودی انتصاب نداد.

اینجا تیتروار به عمده دلایل این تغییر از نظر وزارتخانه اشاره می شود: از هم گسیختگی درون سازمانی، بی توجهی به تخصص و تعهد، انتقال و انتصاب اداری بیش از حد، غش کردن به سمت دو شهرستان خاص در جنوب و شمال بخاطر حفظ پست، مناقشه و قول و قرار با یک نماینده و عدم پایبندی به قول و تنش همیشگی با این نماینده، نفوذ بیش از حد یک معاون پرحاشیه، لغو بی دلیل ابلاغ دو معاون پر نفود و باقدرت و کاربلد، خالی شدن اطرافش از نیروهای باتجربه، نداشتن مشاور اجرایی همراه، ورود نیروهای کم تجربه و احساسی به بدنه اداره کل، انتصابات درون سازمانی بدون توجیه، نداشتن برنامه در امر انتقال و ساماندهی، لنگ زدن در خصوص تامین نیروی شهر ایلام، نفوذ و تصمیم گیری خارج از سازمان خاصه مشاوران مقیم کرج و غیرایلامی، وابستگی و اعتماد بیش از حد به برخی افراد مسئول، دور زدن سیاسیون قلدر و کاربلد، ترس از نیروهای شاخص و باتجربه، عدم هماهنگی با شورای معاونان در انتصابات که عموما بی خبر بودند، عدم اعتماد به مجموعه معاونان مجموعه، خطاهای واگذاری زمین و پذیرش نظریات سایر دستگاهها بدون مشاوره، ورود مجموعه به جدال های لفظی دو نفره و شخصی، گزارش های نماینده ارزیابی وزارت در دیدار از ایلام و در نهایت عدم توجه به دلسوزی های افراد خیر و کاربلد دلایل عمده این تغییر بود.

پس می طلبد بدون تعصب از کسی تعریف نکنیم و بدون اطلاعات نظر ندهیم. تغییر یک مدیر در پایان دوره نماینده مجلس و ماههای پایانی قدرت دولت در استان  فقط یک پیام دارد و آن هم این است که "این تغییر بر اساس کیفیت مدیریت شخص و تصمیمات داخل وزارت خانه است" و گرنه چرا 7 ماه پیش انجام نگرفت، ضمنا چرخش انتخاباتی اسفند امسال در همراهی غیرهمفکر نیز مشهود اما بی فایده بود.


برای مدیرکل جدید آرزوی توفیق داریم و امیدواریم با نگاهی جدید ضمن پیرایش و ویرایش مدیریتی در سطح استان، نگاه جدیدی را برای آموزش و پرورش خسته و بی انگیزه و خالی شده از نیروهای باتجربه را به ارمغان بیاورد و همینجا هشدار میدهم که رویه تعصب به منطقه خاص را در پیش نگیرد و راه به اشتباه رفته دیگران را تکرار ننماید. به اندازه کافی انتصابات فامیلی و رانتی وجود دارد، زمان آن است دکتر زینی وند بهره ای از دکترای مدیریتش بگیرد و بدون توجه به چاپلوسی ها و خودشیرینی های اداریون موجود، بدنه ای قوی، کارآمد، باتخصص، باتجربه و جسور و اندیشه ورز بسازد. ان شاء الله

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
محسن
|
Japan
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
احسنت این حرف دل همه معلمان بود ولا و بالله
روانتر و شفاف تر از این نمی شود گفت
خدایی تکمیل به همه چیز اشاره کرده است
دستش درد نکنه امروز پایان سیطره دعا و رمالی و ... بود
امید خدا این مدیر کل جدید راه ایشان را نرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
همه منتظر این تغییر بودند؟! همه یعنی کل معلمان استان ایلام ، نویسنده محترم از کجا فهمیده اند که همه منتظر این تغییر بوده اند ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
به عنوان یک فرهنگی مطالب این فرهنگی گرامی راتایید میکنم کاملا درست گفتن
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
بسیار پخته و پرمغز بود اما متاسفانه در هر دوره ای حلقه محدود تصمیم گیری از انتصابات برمبنای تخصص و تجربه جلوگیری نموده و مهم رفاقت و مسائل ناسیونالیستی است
سجاد فرها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
تخلفات مدیر ...تاثیر زیادی بر تغییر ایشان یعنی مدیرکل داشت.متاسفانه مدیر سابق ...تخلفات اداری و مالی زیادی داشت که مدیرکل پشتش خالی نکرد ولی مجبور به لغو ابلاغش شد و سپس سعی در پاک کردن تخلفات مدیر ...را داشت که سبب تغییر خود مدیرکل شد و همکاران کلیه تخلفات را به وزارت گزارش میدادن چون کسی در استان جوابگویشان نبود
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
کاملا درسته
منتظر تغییر بودیم و حتی دیر انجام شد اما ای کاش از معاونان خودش یا نیروی خوبی از ایلام جایگزین میشد. به هر حال اگر زینی وند لرستان بوده و مدیریت کرده ایلام براش راحت است. حداقل ندیده میشه گفت از رستمزاد باتجربه تر است و بلده حرف بزنه. مصیبت رفت ببینیم جای اون چی میشه مصیبت دیگه یا نه ایشان خوبه
اداری
|
Japan
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
نفس تغییر رستمزاد عالی بود
منتها با ایشان کامل نمیشه باید مسببان دخالت ها و حواشی مخصوسا آن خانم معاون کنار گذاشته بشه. چون شش ساله اونجا حکمرانی کرده دوران دو مدیرکل قبلی. بیرانوند وقتی مورد حمایت عمران قرار گرفت ایشان را با سفارش مسقیم خسیوران نماینده آورد. در دوران نماینده بعدی خودشو وصل کرد اما ایشان فهمید و بها نداد و حالا وصل شده با نماینده منتخب خانم.
بگو کمی به خانه برس و بزاز یه مرد بره تربیت بدنی هر چی تو خراب کردی درست کنه. کار ایشان درست کردن حاشیه برای دو مدیرکل قبلی مخصوصا رستمزاد بود و به سفارش ایشان خیلی ها برکنار شدند مخصوصا مدیر سابق ایلام دکتر شریفی که مخالف سرسخت این بانو بود قربانی شد توسط رستمزاد.
ولی مطلب این معلم درسته و من بعنوان یک اداره کلی تصدیق و تایید میکنم هر چه گفته است.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
این روزگار هر کسی رو راست و با صداقت باشه نمیتونه مدیریت کنه . رستمزاد انصافا پاک و بی ریا بود و بنده که در حوزه جنوب هستم و معلمم به مدیریت ایشان ایمان داشتم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار