مهدی یحیایی :
به گزارش تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان درباره ماحصل طرح تشدید نظارت نوروزی، گفت: تا کنون ۵۵۴پرونده تخلف اصناف در سطح هشت شهرستان استان تشکیل شده است .
کد خبر: ۸۴۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 22 April 2020

موجودی کالا در انبارهای سمنان مطلوب است - ایرنا

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی صمت استان سمنان، ضمن بیان اینکه در طرح نوروزی تشدید نظارت بر اصناف، ۶۵۵ فقره تخلف از واحدهای صنفی در سطح استان سمنان کشف و ثبت‌شده است، بیان کرد: این طرح با هدف رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان از اول اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه داشت.

وی گفت: از زمان آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه نوروزی محصولات اصناف، ۵۵۴ پرونده تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و… در استان تشکیل‌شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال برآورد می‌شود.

مهدی یحیایی با بیان اینکه در این ۴۵ روز، هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان صورت گرفته است، افزود: این بازرسی‌ها به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام‌شده است.

یحیایی با بیان اینکه پرونده تخلف اصناف برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، ابراز داشت: تخلفات حوزه نانوایی‌ها با ۹۰ پرونده در صدر تخلفات استان قرار دارد و اقلام پروتئینی با ۷۷ پرونده، پوشاک و کیف و کفش با ۶۷ پرونده، میوه با ۴۱ پرونده و شیرینی با ۳۰ پرونده در رتبه‌های بعدی فراوانی تخلفات اصناف استان قرار دارند.

معاون صمت استان سمنان از ثبت ۲۸۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۲۴ سمنان نیز خبر داد و ابراز کرد: ۱۵۳ مورد از این شکایت‌ها توسط ۱۰۴ ناظر افتخاری به ستاد خبری صمت اعلام شده است.

وی همچنین از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاه‌های ذیربط نظیر تعزیرات، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد، فرمانداری و. … خبر داد و ابراز کرد: در طرح نظارتی نوروزسال جاری، ۲۴۸ مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار