مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پایان عملیات برداشت نیشکر از سطح ۴۸ هزار هکتار از مزارع نیشکر خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 17 April 2020

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پایان عملیات برداشت نیشکر از سطح ۴۸ هزار هکتار از مزارع نیشکر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از کشت و صنعت امام خمینی(ره) با بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات برداشت نیشکر از اول آبان ماه سال گذشته آغاز و در فروردین ماه امسال در ۷۸ روز کاری به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: پیش بینی می شود تولید شکر در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امسال نیز مشابه سال قبل باشد. البته در سال گذشته سطح داشت نیشکر ۱۰ هزار هکتار بیشتر بود و حدود ۵۸ هزار هکتار از مزارع مورد برداشت قرار گرفت اما شکر تولید شده معادل امسال بود.

ناصری با اشاره به جبران بخشی از خسارت های ناشی از خشکسالی و سیل، گفت: در سال گذشته بیشترین میزان کشت را در واحدهای هفتگانه جهت جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سیل اخیر داشته‌ایم و با توجه به این موضوع، سطح زیر کشت نیشکر بیش از ۶۰ درصد افزایش داشت و ثبت این رکورد نتیجه تلاش‌ شبانه‌روزی همکاران مجموعه نیشکر و همدلی و همکاری آن‌ها در جهت رونق تولید بود.

وی در ادامه افزود: با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران، اقدامی جهادی در توسعه نیشکر انجام شد و موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را ثبت کنیم.

در شرایط شیوع کرونا تولید در شرکت توسعه نیشکر متوقف نشد

ناصری ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه کشاورزی و صنعت در برداشت نیشکر و تولید شکر، گفت: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته و سه شیفت در مزارع نیشکر و کارخانه های تولید شکر فعالیت می نمایند و علی رغم شیوع بیماری کرونا در جامعه تولید در این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع این ویروس، متوقف نشد تا کمبودی در کشور در تامین شکر ایجاد نشود.

وی بیان داشت: از مجموعه تلاش های تمامی همکاران خانواده بزرگ نیشکر که با تلاش و همت شبانه روزی خود در این شرایط ویژه جهادگونه در مسیر تولید فعالیت می نمایند صمیمانه تشکر میکنم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به شروع عملیات داشت اراضی نیشکر از اول فروردین ماه امسال، اظهار داشت: سطح داشت در مزارع نیشکری ۶۴ هزار هکتار است و این رقم یک جهش در این مجموعه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار است تولید شکر در واحدهای هفتگانه کشت و صنعت توسعه نیشکر با یک جهش در تولید از ۳۰۰ هزار تن به حدود ۵۰۰ هزار تن برسد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰  این رقم به ظرفیت اسمی حدود ۷۰۰ هزار تن برسد.

بومی سازی دروگر نیشکر در شرکت توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت دروگر نیشکر در این شرکت، گفت: بومی سازی دستگاه دروگر با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی نیروهای جوان و خلاق شرکت توسعه نیشکر اقدامی موثر در خودکفایی و بی اثر نمودن شرایط تحریمی حاکم بر کشور است.

ناصری افزود: روند تولید قطعات دستگاه دروگر نیشکر به دست پرتوان متخصصان و صنعتگران با جدیت دنبال و نتایج درخشانی در این خصوص نیز حاصل شده است.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از قطعات این دستگاه دروگر نیشکر ساخت داخل است که نمونه خارجی این دستگاه در بازار جهانی۳۴۰ هزار دلار به فروش می‌رسد اما با تلاش‌های انجام‌گرفته این دستگاه در شرکت توسعه نیشکر با کمتر از ۱۰ درصد نسبت به قیمت جهانی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان بیان کرد: دستگاه برداشت نیشکر از کیفیت مطلوبی برخوردار است و با مشابه خارجی هیچ تفاوتی ندارد که از این دستگاههای هاروستر ساخته شده در فرآیند برداشت نیشکر استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار