فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای دریایی، ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان را نیز کاهش داد.
کد خبر: ۸۳۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 15 April 2020

سردار لطفعلی پاکباز افزود: با وجود گشت‌ منظم و مستمر ماموران دریابانی در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و گذرگاه‌ها و آبراه‌های خوزستان ، در ۲۵روز نخست فروردین امسال ، هیچ کالای قاچاقی دراین مناطق کشف و ضبط نشد.

وی گفت:سفرهای دریایی شناورهای تجاری در بنادر خوزستان به شدت کاهش یافته ضمن آنکه با ممنوعیت سفر گردشگران به مناطق بندری استان ، خرید و فروش کالای قاچاق به ویژه وسایل سرمایشی به ندرت صورت می‌گیرد.   
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ادامه داد: بیشتر فعالیت بندری کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی که معمولا محل بارگیری اصلی کالای قاچاق به سمت بنادر جنوبی کشور است نیز به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

سردار پاکباز گفت:مجموعه این عوامل که بیشتر آن متاثر از ویروس کرونا است سبب شده ورود شناورهای تجاری وصیادی حامل کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان کاهش یابد.

وی کاهش ورود کالای قاچاق به مناطق جنوبی خوزستان را فرصتی کم نظیر برای رونق تولید ،ایجاد اشتغال مولد و صیانت از نیروی کار بیان کرد و افزود:افزایش واردات کالای قاچاق درسال‌های گذشته آسیب‌های جدی به اشتغال داخلی زده و نگرانی زیادی برای توسعه نیروی کار و سرمایه گذاری مولد ایجاد کرده‌است.     

گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور ، سبب بیکاری ۱۰۰هزار نیروی کار می‌شود.

بر اساس برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ، پارسال حدود ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.

پارسال کالاهای قاچاق به ارزش بیش از چهارهزارمیلیارد ریال توسط نیروهای مرزبانی و دریابانی خوزستان در مناطق دریایی و زمینی خوزستان کشف و ضبط شد.

این آمار غیر از میزان کشف کالاهای قاچاقی است که نیروی انتظامی در محدوده شهری و برون شهری شناسایی و توقیف کرده است.

پارسال کشف ۳۶هزار دستگاه کولر گازی در اهواز توسط نیروی انتظامی و ارجاع این پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ، بسیاری از دست اندرکاران و ناظران اقتصادی و سیاسی استان را در بهت فرو برد.

این پرونده منجر به صدور کیفرخواست و جریمه ۱۴۰میلیارد ریالی برای متهمان پرونده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار