نشست خبری مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ۵ کشور در لنده؛
نماینده بنیاد علوی گفت؛ وقت زیادی را  صرف پرداختن به امور جاریِ یومیه برخی دستگاه ها مکنیم. باید بگویم که متاسفانه همین مسئله باعث شد در این مدت، میزان تقاضاها از بنیاد جوری افزایش پیدا کند که از حد مورد نظر بالا برود و وقتی چنین اتفاقی بیفتد اینطور میشود که بجای اجرای پروژه های فاخر تاثیر گذار درگیر یک سری کارهای حاشیه ای بشویم و وقت را از دست بدهیم.
کد خبر: ۸۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۱ 13 April 2020

اولین نشست خبری مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ۵ کشور با خبرنگاران شهرستان لنده در سالن جلسات بنیاد علوی این شهرستان برگزار شد.

محمد علی جعفری در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت خبرنگاران این منطقه در انعکاس اخبار و رویداهای خبری گفت؛ کار خبرنگاری کاری مقدس است و همانطور که مجموعه بنیاد به دنبال خدمت و باز کردن گره ی از کار مردم هستند خبرنگاران هم با قلم زدن خود به مردم خدمت میکنند ولذا هیچ گله ای از نقد منصفانه شما خبرنگار نداریم و مجموعه بنیاد در شهرستان آماده پذیرش بی کم و کاستِ طرح هر مسئله ای است که تشخیص می دهید به نفع این مجموعه در راه خدمت به مردم است.

نوعی از مطالبه گری در لنده که تحقق اهداف اصلی بنیاد علوی را کُند میکند/ اصلی ترین هدف بنیاد خدمت به مردم است+تصاویر

نماینده بنیاد علوی در این نشست افرود؛ بنیاد به دنبال تغییر نگرش در بین مردم مناطق محروم در رسیدن به پیشرفت و آبادانی است که این مهم با هم افزایی مردم در طرح و برنامه های مختلف بنیاد در منطقه تحقق می یابد و نقش و رسالت خبرنگاران در این راستا مهم و تاثیر گذار است.

محمد علی جعفری افزود: بنیاد علوی در تلاش است با کنار گذاشتن تصدی گری دولت و حتی خود بنیاد، کارها را به مردم واگذار کند و در این راه حمایت از گروه های جهادی مردم نهاد از اولویت هاست.

وی اظهار داشت: در ادامه برنامه های بنیاد در راه خدمت رسانی ممکن است تغییراتی حاصل شود ولی بدانید که قطعا نتیجه این تغییرات به نفع مردم خواهد بود.

نماینده بنیاد علوی گفت؛ برای تقویت رویکرد مردم محوری و اعتماد  مردم  نسبت به برنامه های توسعه ای که در دستور کار است از شاخصه هایی چون شناسایی و استفاده از ظرفیت های نخبگان، معتمدین و اصحاب رسانه استفاده خواهد شد.

مهندس جعفری با بیان اینکه در ادامه راه قطعا ایجاد بنگاههای کلان اقتصادی در سطح شهرستان لنده در دستور کار می باشد بیان داشت؛ متاسفانه حجم مطالبات حاشیه ای از سوی برخی ادارات و نهادهای مختلف و مردم منطفه از بنیاد علوی باعث شد تا تحقق اهداف اصلی تحت و شعاع قرار بگیرد و زمان بسیاری را از دست بدهیم.

وی در این راستا اشاره کرد؛ اگر چه در روندِ طرح آبادانی و پیشرفت لنده وظیفه خود میدانیم که کمک کار مجموعه های مختلف باشیم ولی باید خواست و مطالبه مسئولین شهرستان به سمت کارهای عام المنفعه گسیل شود.

مهندس جعفری یادآور شد؛ نوع مطالبه گری باید بجا و بموقع باشد. نمی گویم مطالبه گری نمی شود و یا خدای نکرده مسئولی در منطقه کم کاری میکند.نه، ولی نباید فراموش کنیم مطالبه باید بجا و در راستای کارهای عام المنفعه باشد.

نماینده بنیاد علوی در استان بیان کرد؛ وقت زیادی را  صرف پرداختن به امور جاری یومیه برخی دستگاه ها مکنیم. باید بگویم که متاسفانه همین مسئله باعث شد در این مدت، میزان تقاضاها از بنیاد جوری افزایش پیدا کرد که از حد مورد نظر بالا تر رفت و وقتی چنین اتفاقی بیفتد اینطور میشود که بجای اجرای پروژه های فاخر تاثیر گذار درگیر یک سری کارهای حاشیه ای بشویم.

جعفری این نکته را نیز یادوار شد، درگیر مراودات جاری برخی دستگاه بودن اگر چه نمی تواند ما را از انجام وظیفه ذاتی خود دور نماید ولی وقت زیادی را از دست میدهیم و این از وظایف شما خبرنگاران است که مردم و مُسولین را در مسیر مطالبه گری های عام المنفعه  همراه کنید.

نوعی از مطالبه گری در لنده که تحقق اهداف اصلی بنیاد علوی را کُند میکند/ اصلی ترین هدف بنیاد خدمت به مردم است+تصاویر

نماینده بنیاد علوی در بخش پایانی سخنان خود گریزی به اقدامات پیشگیرانه در مواجه با ویروس کرونا زد و ضمن تقدیر و تشکر از مردم و گروههای جهادی گفت؛ در این حوزه اقدامات خاص و قابل قبولی با حمایت ویژه ی بنیاد علوی در سطح شهرستان انجام گرفت که جا دارد رسانه ها در تشریح این خدمات تلاش بیشتری کنند.

قبل از سخنان مدیر ملی طرح های پیشرفت و آبادانی منطقه ۵ کشور ؛ رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده طی سخنانی با تبریک نیمه شعبان و هفته سربازان گمام امام زمان (عج) و تبریک به مناسبت انتصاب مهندس جعفری به عنوان مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان گفت؛ بدون شک ایجاد کارگاه های تولیدی و اقتصادی در سطح شهرستان لنده  از مهمترین مطالبه ی مردم است که  باعث اشتغال مولد و رفاه پایدار و یک یادگاری ماندگار برای بنیاد علوی در این شهرستان خواهد شد.

نوعی از مطالبه گری در لنده که تحقق اهداف اصلی بنیاد علوی را کُند میکند/ اصلی ترین هدف بنیاد خدمت به مردم است+تصاویر

بدری در ادامه با بیان اینکه مشورت باعث می‌شود خلاقیت ها فرصت ظهور و بروز یابد و میزان رضایتمندی از امورات و تصمیمات جمعی بیشتر گردد خواهان استفاده بیشتر از ظرفیت خبرنگاران و اهالی رسانه و همچنین استفاده از نظرات و دیدگاههای نخبگان ؛ جوانان و متخصصین برای پیشرفت امور و شناسایی بیشتر مشکلات و محرومیتهای شهرستان شد.

رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده تصریح کرد:خدمات ارزشمند بنیاد باید به درستی در سطح جامعه اطلاع رسانی شود تا نقش محوری این بنیاد به درستی در بین آحاد جامعه معرفی گردد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
واقعا مسولین باید بجای درخواست سفیدکاری اتاق خود به فکر مردم باشند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
جز یکی دوتا از مسولین(آموزش و پرورش و ندیر سابق بهداشت ودرمان بقیه مسولین لنده ایده و خلاقیتی ندارند
شهر اولین ها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
از استاندار محترم درخواست داریم عذر مدیرانی که نخواستند در ۲ سال از ظرفیت بنیاد علوی در شهرستان محروم استفاده کنند را بخواهد
اصلا استاتدار چرا مدیران را جمع نمیکند و از مدیرانش برای توسعه لنده برنامه نمی خواهد
این کار را استاتدار سابق انجام داد ولی برنامه های ارائه شده ابتر ماند
و تا الان استاندار کلانتری متاسفانه جدیتی برای توسعه لنده از خود نشان نداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار