عضو کمیسیون اقتصادی
نمونه تصمیمات خلق الساعه را می‌توان در تصمیم یک شبه دولت درسهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آن هم بدون مشورت با مجلس و برنامه ریزی خاص دید که نتیجه آن مصرف بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین در یک روز و نارضایتی زیاد مردم بود.
کد خبر: ۸۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 21 May 2019
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم احیای مجدد کارت سوخت با هدف کاهش مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق آن گفت که مردم نباید تاوان عدم توانایی دولت در مقابله با قاچاق سوخت را بدهند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال اجرای پیشنهاد مجلس در احیای مجدد کارت سوخت را به عنوان یکی از راه کار‌های کنترل مصرف بنزین دانست و اظهار کرد: دولت می‌تواند با اتصال کارت‌های سوخت به سامانه ای، خودور‌هایی که تعداد دفعات زیادی به پمپ بنزین مراجعه می‌کنند را از طرق مختلف همچون دوربین‌های مستقر در پمپ بنزین و یا ردیابی کارت سوخت شناسایی کند.

وی جلوگیری از تردد خودرو‌ها با عمر بیش از ۴۰ سال را از دیگر راهکار‌ها برای کاهش مصرف سوخت عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف سوخت در کشور باید برنامه ریزی را بر خارج کردن خودرو‌های فرسوده از رده و جایگزینی آن باخودرو‌های نو و کم مصرف کرد نه اینکه روزانه قیمت خوردو افزایش پیدا کرده و فقط عده‌ای خاص قادر به خرید آن باشند. با این شیوه نه تنها می‌توان مصرف سوخت را کاهش داد و کنترل کرد که می‌توان جلوی بروز برخی از مشکلات در کشور را گرفت. موضوعاتی که اجرای آن منوط به وجود اراده در کشور است که دیده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از حذف کارت سوخت گفت: در گذشته استفاده از کارت سوخت برای مردم جا افتاده بود که دولت با حذف آن تنها باعث مفقودی کارت‌های سوخت و تحمیل هزینه‌ای برای احیای مجدد آن شد.

موسوی لارگانی تصمیمات خلق الساعه را برای کشور زیان باز خواند و افزود: نمونه این تصمیمات خلق الساعه را می‌توان در تصمیم یک شبه دولت درسهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آن هم بدون مشورت با مجلس و برنامه ریزی خاص دید که نتیجه آن مصرف بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین در یک روز و نارضایتی زیاد مردم بود حال اینکه دولت می‌تواند با برنامه ریزی جلوی مصرف بیش از اندازه سوخت را بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دولت توانایی مقابله با قاچاق سوخت را ندارد، نباید مردم تاوان آن را بدهند. باید علاوه بر نظارت‌های جدی دولت، سازمان‌های نظارتی نیز برنامه ریزی بیشتری داشته باشند و اجازه ورود به مرزبانی‌ها داده شود؛ قطعا با این اقدامات می‌توان ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت، وضعیت را کنترل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار