تیم ملی برزیل از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با طعنه ای از سوی عادل فردوسی پور گزارشگر بازی با پرتغال همراه بود.
کد خبر: ۸۳۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳ 10 April 2020

عادل فردوسی پور که در آن روزها گزارشگر تمام وقت شب های داغ جام جهانی محسوب می‌شد، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که شاید چهار سال بعد دیداری بین او و سرمربی تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۰ رخ بدهد اما چهار سال بعد از طعنه‌ای که در فضای تازه شکل گرفته شبکه های اجتماعی در ایران، ماندگار شد، کارلوس دونگا به عنوان اولین میهمان برنامه ۲۰۱۴ وارد ایران شد. آن هم درست در شبی که خبرنگاران، ایران را به مقصد برزیل ترک کرده بودند تا کار پوشش رقابت های جام جهانی را انجام دهند.

 

در پایان بازی هلند و حذف تیم ملی برزیل  عادل فردوسی پور در گزارشش در مورد دونگا گفته بود: خداحافظ آقای بد لباس! که این طعنه به لباس های رنگ و وارنگ و خزطور سرمربی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۰ بود که گفته می‌شد با طراحی دخترش این پوشاک را برتن می‌کند.

 

 

دونگا صرف نظر از ناکامی در سمت سرمربی تیم ملی برزیل، یک بازیکن بازیکن قابل احترام در فوتبال جهان است که به عنوان یکی از بهترین های برزیل ۹۴، جام جهانی را نیز بالای سر برده است. او که به عنوان سمبل برزیل جدید با افکار دفاعی توسط سباستینو لازارونی در جام جهانی ۱۹۹۰ به کار گرفته شد، این رول را در جام جهانی ۹۴ هم ادامه داد و برزیل که کمی کسل کننده تر از جام های قبل بود، با بازی دفاعی و حسابگرانه توانست در ضربات پنالتی ایتالیا را شکست داده و به عنوان قهرمانی جام جهانی برسد؛ عنوانی که بعد از ۲۴ سال، به طلایی پوشان کشور سامبا می‌رسید و اهمیت زیادی داشت  به همین سبب دونگا را در جمع اسطوره های فوتبال برزیل قرار داد. اگرچه او کوچکترین شباهتی به بازیکنانی مثل پله، گارینشا و... ندارد که فوتبال برزیل را به عنوان یک فوتبال با طراوت و تهاجمی به دنیا معرفی کردند.

 

 

علی ایحال،  فردوسی پور که به عنوان تهیه کننده برنامه ۲۰۱۴ قصد داشت کارهای بزرگی انجام بدهد، در اولین شب پخش برنامه از سورپرایزش رونمایی کرد و کارلوس دونگا را در استودیوی ۱۴ سوال پیچ کرد. او به عنوان کارشناس بازی افتتاحیه (برزیل - کرواسی) به ایران آمده و بعد از ۲۴ ساعت اقامت تهران و دریافت مبلغی به عنوان حق العمل ایران را به مقصد کشورش ترک کرد.

 

 

عادل و دونگا در لا به لای این سفر در موسسه محک در یک برنامه جنبی حضور پیدا کردند که نکته جالب هم لباسی این دو چهره در این دیدار اولیه بود.

 

 

نکته مهم این که عادل فردوسی پور از این دیدار خاطره جالبی دارد. او می‌گوید: وقتی دونگا را دیدیم و خواستیم به او خوش‌آمد بگوییم، روزنامه خبرورزشی را به او نشان دادیم که در صفحه اول عکس او را منتشر کرده بود اما ناگهان حواسم متوجه تیتر روزنامه شد که روی آن نوشته بود: آقای بد لباس در ایران! و سریع روزنامه را جمع کردم. جالب این که وقتی آن جمله را در پایان بازی برزیل - هلند گفتم یکی از بچه ها گفت فکر نمیکنی یک روز با دونگا رودررو شوی و این مسئله کار دستت بدهد؟ که آن موقع این برایم غیرقابل باور بود.

 

 

این تصاویر از حاشیه همان سفر توسط امیرحسین خیرخواه گرفته شده. تصاویری به یاد عادل فردوسی پور که جایش همچنان خالی است.

 

 

 ورزش3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار