عشایری گفت: افراط در استفاده از ضد عفونی کننده های اشتعالزا و ترکیب مواد شیمیایی ایمنی و سلامت خانواده ها را به مخاطره می اندازد.
کد خبر: ۸۳۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 04 April 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محسن عشایری» با اشاره به اینکه افراط در استفاده از ضد عفونی کننده های اشتعالزا و ترکیب مواد شیمیایی که مولد گاز سمی است، در این شرایط حساس، ایمنی و سلامت خانواده ها را به مخاطره می اندازد، گفت: حین ضد عفونی مکان‌های سرپوشیده مانند منازل و خودروها باید مراقب تجمع گازهای اشتعالزا بود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم با اشاره به اینکه باید از ترکیب الکل و محلول های مرسوم ضدعفونی کننده که از واکنش شیمیایی آنها مطلع نیستید جدا پرهیز کرد، افزود: گازهای متصاعد شده از ترکیبات مذکور، بسیار سمی و خطرناک هستند.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی که از الکل استفاده می‌کنید دقیقا شرایطی همانند نشت گاز و تبخیر بنزین در فضای بسته را متصور شوید، بیان کرد: باید نکات پیشگیری از خطرهای احتمالی را مد نظر قرار داد.

 

عشاری با اشاره به اینکه به دلیل نزدیک شدن به فصل گرما نباید به هیچ عنوان اسپری ها و مواد ضدعفونی کننده اشتعالزا را در خودروها قرار داده شود، خاطرنشان کرد: باید از هر موادی جهت گندزدایی استفاده می‌شود ابتدا نحوه صحیح و مقدار مصرف را از منابع آگاه استعلام کرده تا سلامت خانواده با خطرات جدی مواجه نشود.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم با تاکید بر اینکه باید مواد ضدعفونی کننده به اندازه مصرف متعارف تهیه شود، گفت: مردم باید از انبار کردن بیش از حد مواد خطر آفرین در محیط منزل بپرهیزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار