معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از اعلام لیست پروژه ها اقتصادی استان در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 04 April 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه  دراولین جلسه ستاد جهش تولید استان با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی و عمرانی استانداری کرمانشاه، اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه برگزار شد. هدایت حاتمی، معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، ضمن تشریح برنامه و پروژه های اقتصادی استان در سال جدید بیان کرد: متاسفانه برخی پروژه ها ناتمام مانده و طرح توجیهی ندارند؛ در سطح کشور ۵ جلسه برای بررسی پروژه ها تشکیل شده که این عدد در کرمانشاه به یک مورد می رسد. همچنین موفقیت در راستای اولویت بندی پروژه ها بوده که با این امر می توان مبارزه با فساد و هدایت نقدینگی در استان را هدایت نمود. 


حاتمی با بیان اینکه نظام داده در استان موجود نیست ابراز داشت: سرمایه گذاران در بخش خصوصی درصورت هدفمندبودن و داشتن طرح توجیحی پروزه ها پای کار هستند درغیراینصورت سرمایه گذاری محقق نمی شود. پروژه های اقتصادی در دست اقدام در سال جدید شامل کشتارگاه های مرغ و دام و نیز پیشرفت ۹ پروژه مجتمع های خدمات رفاهی بوده که عملیات ۹ پروژه مذکور از محل اعتبارات زلزله درحال انجام است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: آبی کردن اراضی کشاورزی، راه و زله زرد و روکش بازار چه سومار که صادرات بیش از ۱ میلیارد دلاری دارد باید در دستور کار قرار گیرد. لازم به ذکر است که با توجه به حجم صادرات از بازارچه سومار درگذشته اعبتار مناسبی برای ون درنظر گرفته نشده است. همچنین کلیه واحدهای تملیک شده باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شود و واحدهای تولیدی قابل احیا برای بازگشتن به چرخه اقتصادی نیز مدنظر قرارگیرد.

وی افزود: اولویت دیگر ما قراردادن پروژه های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بوده درسال گذشته و پیگیری پتروشیمی اسلام ابادغرب، پتروپالایش و بیو اتانول است. همچنین بایستی به اقتصاد بیمه و مسکن توجه ویژه ای داشت چراکه تحول ویژه ای می توان در اقتصاد مشاهده نمود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار