در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود؛
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: ضدعفونی، گندزدایی و شست و شوی روزانه بیش از ۶٠ هزار متر مربع از معابر منطقه و محلات اطراف حرم مطهررضوی است که به صورت مستمر و روزانه انجام می پذیرد.
کد خبر: ۸۳۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 04 April 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مصطفی نعمتی با اشاره به اینکه شهرداری در زمره دستگاه های خدمات رسانی است که باید حتی در خیلی از مواقع بحرانی نیز اقدام به خدمات دهی به شهروندان داشته باشد، افزود: البته با توجه به شرایط موجود حفظ امنیت جان و سلامتی نیروهای خدوم و پاکبانان زحمت کش منطقه از اولویت های کاری ما است و به همین منظور هم تمامی خودرو‌های خدماتی سبک و سنگین، ابزارآلات و ادوات مورد استفاده کارگران و همچنین محوطه استقرار نیرو‌ها به صورت مستمر شست و شو، گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

وی اظهار کرد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن مشهد به منظور مبارزه و سرکوب ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیر در بین پاکبانان و نیرو‌های فضای سبز منطقه با همکاری مرکز بهداشت ثامن نسبت به چکاپ روزانه، معاینات پزشکی و تب سنجی و همچنین توزیع روزانه صد‌ها ماسک، دستکش یکبار مصرف، مواد شست و شو و ضدعفونی کننده و قرص‌های ویتامین D و مکمل مبادرت ویژه دارد.

نعمتی به فراخوان نیروهای مردمی و سازماندهی و آموزش آنان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم میهنان ما همیشه و در مناسبت های مختلف کمک حال مجموعه های مدیریتی بوده اند و در این موضوع نیز با توجه به درخواست های مردمی مبنی بر انجام داوطلبانه ضدعفونی و گندزدایی معابر، دستگاه های خودپرداز و... ، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن با کمک شوراهای اجتماعی محلات منطقه این گروه های داوطلب را شناسایی و پس از آموزش مباحث لازم با کمک کارشناسان خدمات و محیط زیست شهری منطقه و همچنین کارشناسان بهداشت نسیت به سازماندهی انها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: گروه جهادی مسجد صاحب الزمان(عج) و پایگاه بسیج شهید عسکری محله هاتف یکی از همین گروه ها است که در جهت گندزدایی معابر و محلات یاری گر پاکبانان و خادمان شهر شده اند.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: همچنین ۵٠٠ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش‌های یک بار مصرف، دستمال کاغذی و مواد ضدعفونی کننده و همچنین اقلام فرهنگی همچون بازی‌های فکری و کتاب داستان در میان توانیابان، سالمندان و سایر گروه‌های هدف در منطقه با مشارکت شورا‌های اجتماعی محلات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن تهیه و توزیع شده است. 

نعمتی با اشاره به اهمیت بحث اطلاع رسانی و آشنایی شهروندان با نوع و نحوه این این بیماری، خاطرنشان کرد: در همین راستا بیش از ٣۴٠٠ عدد بنر و پوستر اطلاع رسانی با محتوای راهکار‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح منطقه ثامن چاپ، نصب و اکران شده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع این بحران در شهر مشهد نیز بالغ بر ٣٠٠٠ نسخه پمفلت و بروشور آموزشی با محتوای بهداشتی نیز تهیه و در بین واحدهای صنفی و مراکز تجاری و اقامتی توزیع شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار