معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمباین هایی که برای کمک به کار برداشت از دیگر استان های کشور وارد خوزستان می شوند، علیه بیماری های گیاهی و همچنین ویروس کرونا ضدعفونی می شوند.
کد خبر: ۸۳۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 04 April 2020

محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در بحث رطوبت هوا و همچنین بارندگی ها وجود دارد، پیش بینی می کنیم که فصل برداشت محصولات کشاورزی گندم و کلزا از اواخر فروردین ماه در خوزستان آغاز شود.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار دستگاه کمباین در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد حدود ۵۳۰ دستگاه کمباین بومی هستند. همچنین حدود ۳۰۰ دستگاه کمباین دیگر که برای برداشت تابستانه وارد استان شده بودند، همچنان در استان هستند و به تازگی نیز حدود ۱۳۰ دستگاه کمباین دیگر وارد استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به میزان سطوح قابل برداشت در استان، به حدود ۲ هزار دستگاه کمباین دیگر نیاز است که باید از سایر استان های کشور از جمله فارس وارد خوزستان شوند تا بتوانیم برداشت را با سرعت مناسب و دقیق انجام دهیم.

قاسمی نژاد عنوان کرد: هر ساله کمباین هایی که از سه گلوگاه هندیجان، بهبهان و اندیمشک وارد استان می شوند توسط اکیپ های فنی، علیه بیماری هایی که در دیگر استان ها وجود دارند، ضد عفونی می شوند و پس از ضد عفونی شاهد ورود آن ها به استان هستیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایطی که در بحث شیوع کرونا ویروس وجود داشت، کار ضد عفونی علیه بیماری های گیاهی و همچنین مبارزه با کرونا ویروس با جدیت بیشتری انجام می گیرد و سپس به کمباین مورد نظر اجازه ورود به استان داده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: مسوولان بهداشت در ورودی های استان نسبت به انجام تست های غربالگری در خصوص مبارزه با شیوع کرونا اقدام می کنند و نگرانی از کمباین های وروردی و رانندگان آن ها به استان نیست. در این زمینه از مسوولان درخواست داریم مانع ورود کمباین به استان نشوند تا بتوانیم برداشت را به خوبی در استان انجام دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار